این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۲۹-۴۳
عنوان فارسی
بررسی راهکارهای تقویت توسعه علمی در نهادهای آموزشی با تأکید بر نظریههای انسانی سازمان
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی مقاله حاضر این است که برای تقویت توسعۀ علمی در نهادهای آموزشی چه راهکارهایی میتوان ارائه داد. این امر با کندوکاو نظریههای سازمان و سبکهای مدیریت و رهبری صورت گرفته است. پرداختن به بحث توسعۀ علمی و لزوم آن و بررسی راهکارهای تقویت آن ضروری به نظر میرسد. با توجه به ماهیت سؤال تحقیق به نظر میرسد که با روش اسنادی بهتر میتوان جنبههای مختلف موضوع را کاوید. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که به طور کلّی نظریههای انسانی سازمان از جمله تئوری Y، نظریۀ مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی میتوانند نهادهای آموزشی را هر چه بیشتر به سمت توسعۀ علمی سوق دهند. همچنین سبکهای مدیریت مشارکتی و الگوهای مردمسالارانه که در آنها کارکنان نقش مستقیمی در هدفگذاری، تصمیمگیری، حل مسائل و ایجاد تغییرات سازمانی ایفا میکنند، الگوی مناسبی در سازمانهای آموزشی به نظر میرسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying Approaches for Reinforcement of Scientific Development in Educational Institutions (With an Accent on Human Theories of Organization)
چکیده انگلیسی مقاله
The main Purpose in this article is what approaches are effective for reinforcement of scientific development in educational institutions. To answer, we studied organizational theories and management styles. In today’s world, it is necessary to appeal to the idea of scientific development and the ways to reinforce it. With regard to our research question, documentary method is the best method to apply. The findings of the research suggest human organizational theories such as Y theory, human munificence and so forth can help educational institutions in scientific development. Moreover, cooperative and democratic styles of management in which staff have a direct role in setting objectives, decision making, problem solving and organizational change seem to be appropriate patterns in educational institutions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهجت یزدخواستی |
دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
بدری برندگی |
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15123_f475eaaf0ebab496d46fb33e892ab554.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231381.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات