این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۸۹-۱۱۳
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی سرفصلها و محتوای دورههای آموزش کارآفرینی بر اساس کارکردهای کسبوکار
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر، شناسایی و اولویتبندی سرفصلها و محتوای دورههای آموزش کارآفرینی بر اساس کارکردهای کسبوکار است. این تحقیق، از نظر هدف کاربردی است، که بر مبنای راهبرد پیمایش و به صورت تک مقطعی به انجام رسیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه افراد شرکتکننده در دورههای آموزش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی وزارت کار در استان کرمانشاه تشکیل دادند، که 176 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامهای دو بخشی بود که بخش اول آن به شناسایی مهارتهای مورد نیاز و بخش دیگر آن به شناسایی ویژگیهای فردی پاسخگویان اختصاص داشته است. نتایج نشان داد که ابعاد مدیریت منابع انسانی، مدیریت اطلاعات و فنّاوری، مدیریت بازاریابی، مدیریت امور عملیاتی، مدیریت ریسک، مدیریت راهبردی و مدیریت مالی به ترتیب در اولویتهای اول تا هفتم قرار داشتند. همچنین مهمترین مؤلفهها نیز شامل مؤلفههای "سازماندهی" و "کارگزینی" در قالب بعد "مدیریت منابع انسانی" و مؤلفههای "ثبت و ضبط اطلاعات" و "کسب اطلاعات" در قالب بعد "مدیریت اطلاعات و فنّاوری" بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Prioritizing Syllabuses and Contents of Entrepreneurship Training Courses Based on Business Functions
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to identify and prioritize syllabuses and contents of entrepreneurship training program based on business functions. The current applied research is carried out according to survey cross sectional methods. Statistical population contained all candidates who participated in business and entrepreneurship skills training program (N=1000) held by Ministry of Labor and Social Affairs in Kermanshah province. 176 people were randomly selected from this population. Research tool was a questionnaire containing two parts. The first part includes identifying essential skills. And the second part contains demographic characteristics of respondents. Results showed that dimensions include; "human resources management", "information and technology management", "marketing management", "operational issues management", "risk management", "strategically management" and "financial management" are respectively ranked from one to seven. Also the most important components included: "organizing", "staffing" in the frame of “human resources management", and "compiling and recording information" and "information gathering" in the frame of "information and technology management".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامحسین عبدالله زاده |
استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
ابوالقاسم شریف زاده |
استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
ابوالقاسم عربیون |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی طلایی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15126_8fbc453c3abede85d5a4e27c1d7e0bfd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231384.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات