این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۱۳۹-۱۵۴
عنوان فارسی
ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مؤلفههای مدیریت دانش در بین کارشناسان پردیس فنی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت مؤلفههای مدیریت دانش و همچنین بررسی تفاوت وضعیت موجود و مطلوب مدیریت دانش در پردیس فنی دانشگاه تهران است. برای سنجش مؤلفههای مدیریت دانش (در چهار بُعد: خلق دانش، تسهیم دانش، بکارگیری دانش و ذخیره دانش) بر اساس مدل عمومی نیومن ابزار پژوهش ساخته شد. این ابزار، بعد از تعیین روایی و پایایی در بین 118 نفر از کارشناسان آموزشی دانشکدههای فنی به اجرا در آمد. دادههای بدست آمده با استفاده از آزمون تی تک متغیره و آزمون تی وابسته برای ارزیابی وضعیت و تفاوت بین وضع موجود و مطلوب مدیریت دانش مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش حاضر حاکی از آن است که به جز دانشکدههای مواد، مهندسی شیمی و گروه علوم پایه در بقیه دانشکدهها وضعیت مدیریت دانش در مجموع نامطلوب نیست. علاوه بر این به بررسی وضعیت موجود و مطلوب هر یک از مؤلفهها در هر یک از دانشکدهها پرداخته که تنها در گروه مهندسی صنایع شکاف معنیداری بین وضعیت موجود و مطلوب مدیریت دانش مشاهده نمیشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Assessment of the Present and Desired States of Components of Knowledge Management for Technical Compose Experts of Tehran University
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to evaluate the status of components of knowledge management and the difference of current situation and the desired situation in technical compose of Tehran University.To assess component of knowledge management, the research tools were made according to general model of Newman and its four dimensions (knowledge creation, knowledge sharing, knowledge implementation and knowledge storage) and similar questionnaires. After determining reliability and validity of these tools, they were performed among 118 educational experts of technical faculties of Tehran University.Obtained data were analyzed using univariate t- test and dependent t-test.Results shows that except faculties of chemical engineering, materials engineering and basic sciences, other faculties have good status of knowledge management.Moreover we studied the current situation and desired situation of each component in faculties and just in industrial engineering we didn’t observed significant gap between current and desired situation.Finally, solutions offered by educational experts were analyzed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس عباس پور |
عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد همتی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
سلمان شهولی خیرآبادی | shahvali kheirabadi
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی صنایع دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15128_7acd8c33661f5c1a61530837729cf9b7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231386.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات