این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۷، صفحات ۹۷-۱۱۷
عنوان فارسی
اولویتبندی استراتژیهای آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مقاله آن است که برتری روشهای نرم تحقیق در عملیات را در مقابل روشهای اولویتبندی سختی چون MADM اثبات نماید. لازم به ذکر است که در روش SCA این راهبردها طی چهار مرحله Shaping, Designing, Comparing and Choosing اولویتبندی میشود. لذا در این مقاله با احترام به روشهای رتبهبندی کمی چون MADM به معرفی روش رتبهبندی کیفی و نسبتاً جدیدی چون SCA پرداخته شده است و به عنوان مورد مطالعاتی، اهداف و استراتژیهای یک محیط آموزشی - دانشگاه علم و فرهنگ- اولویتبندی شده است. در پایان نتایج حاصله به نحوی رضایت بخش فضای مساله را برای این رتبهبندی روشن و شفاف نمود به طوری که با پیمایش تک به تک سطور جدول نهایی بتوان علاوه بر درک سازگاری بین گزینهها، اولویت زمانی آنها را نیز برداشت نمود. یعنی به کمک روش SCA کلیه استراتژیهای آموزشی این دانشگاه در تقابل با یکدیگر قرار گرفته و در نهایت گزینهای اولویت بالاتری دارد که سازگاری بیشتری با سایر گزینهها داشته باش
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritizing Educational Strategies in University of Science and Culture
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this article is to prove the supremacy of Strategic Choice Approach (SCA) versus Hard priority methods like MADM[ It should be born in mind that SCA method has four steps to set priorities between strategies that are Designing, Shaping, Choosing and Comparing, respectively .Hence, this paper introduces a qualitative and almost newer method such as SCA even though it countenances other quantitative priority methods such as MEDM. In this article, the University of Science and Culture is the case study serving as an academic environment and its objectives and strategies have been prioritized. Ultimately, results were satisfactory as far as prioritizing is concerned and it enabled us to define the consistency and chronological order among items using Multi Attribute Decision Making. In Conclusion, the strategies face with each other to be compared in terms of consistency, so any item which has the most consistency with the others, has the highest priority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هدی نصیری |
کارشناس ارشد دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)
علی محقر |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15138_6932b2154064febbf988ea04897d233b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231390.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات