این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۷، صفحات ۱۶۵-۱۸۱
عنوان فارسی
بررسی ارتباط بین متغیرهای پیشزمینهای و عملکرد آموزشی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد)
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین متغیرهای پیش زمینهای و عملکرد آموزشی دانشجویان میباشد. این پژوهش یک مطالعه میدانی است که جامعه آماری آن کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری میباشد و نمونه مورد بررسی 134 نفر دانشجویی هستند که حداقل یک ترم از تحصیل آنها گذشته است. دادههای لازم جهت دستیابی به اهداف تحقیق از طریق پرسشنامه استاندارد در تحقیقات بینالمللی جمعآوری گردیده است. نتایج به دست آمده از پژوهش حاکی از این است که عملکرد آموزشی دانشجویان با بومی بودن، وضعیت اسکان و شاغل بودن دانشجو مرتبط است؛ همچنین متغیرهای انگیزه فرد در ورود به دانشگاه، تأثیر و نفوذ دوستان و اعضای خانواده در انتخاب رشته و دانشگاه، رشته تحصیلی در مقطع قبلی، انگیزههای فردی جهت ادامه تحصیل در مقطع بالاتر و انتظارات فرد از نتایج تحصیل با عملکرد آموزشی وی رابطه معنیداری دارند؛ بر مبنای یافتههای حاصل از بررسی نمونه آماری تحقیق پیشنهاداتی کاربردی نیز برای جامعه آماری تحقیق حاضر و نیز برای تحقیقات آتی ارائه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relationship between Background Variables and the Educational Performance (Case Study: Accounting MA Students, Islamic Azad University, Yazd Branch)
چکیده انگلیسی مقاله
The goal of the present study is to investigate the relationship between background variables and educational performance of accounting MA students. This study used a survey method for which statistical population was 134 accounting MA students who had passed at least one semester of their graduate study. The needed data for achieving the research goals was gathered using a standard questionnaire which is currently utilized in international studies. The results of the present study show that the educational improvements of the students is related to being native of the city where they study, their residential status and their employment status; besides the variable motivation for entering university, the influence of the friends and family members in choosing their subject of the study and the university, prior preparation, personal motivation for continuing their studies to higher ranks and the individual expectation of the results of studying have meaningful relationship with educational performance of the individual. A number of practical suggestions have been provided for the subjects of the present study as well as future studies on the basis of the results from the analysis of the statistical sample.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهناز نایب زاده |
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)
فروغ حیرانی |
مربی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)
مهدی سلطانی نژاد |
دانش آموخته کاشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)
مصطفی نجاتی |
دانشجوی کاشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خوراسگان (Islamic azad university of isfahan khorasgan)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15141_e6d8216972add4e21e2c05a92e6568d2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231393.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات