این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۱۰۹-۱۲۷
عنوان فارسی
گمشده در جمعیت بررسی گمنامی و بیفرهنگی در کلاس درس: تحقیق موردی در دانشکدههای حسابداری ایران
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق، تأثیر گمنامی بر بیفرهنگی در کلاس درس مورد بررسی قرار میگیرد. این مهم نیازمند مطالعه عاملهایی است که به رفتار بد منجر میشود. اکثراً اعتقاد دارند که بیفرهنگی یک مشکل مهم اجتماعی بوده، به گونهای که حتی محل کار آنها را نیز در برگرفته است. اگر چه شواهد اشاره دارند که بیفرهنگی به طور قطع به گمنامی افراد مربوط است (یعنی هر چه افراد ناشناستر باشند بینزاکتتر هستند). اما آمار به مراکز آموزشی اشارهای نداشته و همچنین روشی برای کاهش چنین رفتاری پیدا نشده است. تحقیق ما به دنبال پاسخ به این سئوال است که آیا سطح بینزاکتی کلاس در مجموع کلاسها، دانشکدهها یا اجتماع ناشی از گمنامی افراد است یا خیر؟ براساس مطالعه انجام شده معلوم گردید که بیفرهنگی و بیمسئولیتی دانشجویان، بیشتر در کلاسهای پرجمعیت (بیش از 40 نفر) و مراکز آموزشی بزرگ (بیش از 10000 نفر)، و شهرهای بزرگ (بیش از 100000 نفر) رخ میدهند. یافتهها حاکی از آن هستند که بینزاکتیهای کلاسی ممکن است از طریق برخوردهای بیواسطه، افزایش ارتباطات اجتماعی و پاسخگویی، کاهش یابند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گمنامی، بیفرهنگی، پاسخگویی و افزایش ارتباطات اجتماعی،
عنوان انگلیسی
The study of anonymity and incivility in classroom: a case study in accounting faculties in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
This research examines the impact of anonymity on the level of incivility in the classroom. Recent reports in the popular press have spotlighted the need to study factors contributing to bad conduct. Most nations believe that incivility is a major social problem even affecting workplace. Although the literature suggests that incivility is directly and for sure related to anonymity, to date no quantitative statistical evidence has mentioned incivility in academic environment or explored methods of reducing such behavior. Our research investigates whether the level of classroom incivility is higher in settings where size of the classroom, college, or community provides a cloak of anonymity. Using data from a survey from accounting faculties, we found evidence that incivility occurs more frequently in large classes (more than 40 students) and that irresponsible student behaviors occur more often in large academic institutions (more than 10000 students) and in large metropolitan areas (more than 100000 people). These findings imply that classroom incivilities may be minimized through faculty use of immediacy behaviors as well as applying measures designed to increase community and accountability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Anonymity, Incivility, Accountability and increase community
نویسندگان مقاله
فاطمه صراف |
دانشجوی دکتری دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مریم صراف |
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی
مسعود کاکاوند |
کارشناس رشته حسابداری
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15157_aa7f06bf1d7af8c4d0613f1951466ff8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231399.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات