این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۱۲۹-۱۵۸
عنوان فارسی
نگرش اعضای هیئت علمی و آموزشهای مورد نیاز برای پاسخگویی به چالشهای آموزش عالی در اروپا
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی جریان بلونیا[1] ایجاد حوزه آموزش عالی در منطقه اروپاست که شرایط لازم را برای سنجش، مقایسه و یکپارچهسازی نظامهای آموزش عالی موجود در سراسر اروپا، فراهم میآورد. این هدف سپس به «حوزه آموزش عالی اروپا» به رسمیت شناخته شد. پیوستن دانشگاههای اروپا به «حوزه آموزش عالی اروپا» و از آن جمله دانشگاههای اسپانیا، رویارویی چالشی جدید را در پی داشته است. برای اجرای تغییرات ضروری در تربیت و ارتقای اعضای هیئت علمی، مدیران و سیاستگذاران دانشگاهی باید در طراحی برنامههای تربیتی، دانش، علایق و نیازهای اعضای هیئت علمی را مدنظر قرار دهند. پژوهش حاضر با توجه به مسائل فوق در دانشگاه مادرید اسپانیا اجرا شد. نمونه آماری تحقیق شامل 257 استاد، از ده دانشکده مختلف پردیس دانشگاه مادرید است. هدف این تحقیق بررسی میزان آگاهی و علایق اعضای هیئت علمی در خصوص تغییر در نظام آموزش عالی اروپا و همچنین کمک به اعضای هیئت علمی برای رویارویی با چالشهای ایجاد شده ناشی از تشکیل حوزه آموزش عالی اروپا، میباشد. این مطالعه تلاش میکند تا اهمیت و جایگاه اعضای هیئت علمی را در ارتقای حرفهای مورد بررسی قرار داده و در یابد چگونه میتوان رویکردهای موجود ارتقای حرفهای در سطح دانشگاهها را، ارتقا بخشید. نتایج حاصل نشان میدهد که در کنار مقاومت اعضای هیئت علمی دانشگاه در برابر تغییرات ساختاری، بسیاری از اثرات حاصل از این تغییرات بر آموزش عالی اروپا از نظر دور مانده و مورد بررسی قرار نگرفته است. در این زمینه بسیاری از اعضای هیئت علمی بیان میکنند آگاهی کامل از فرایند و میزان سازگاری این تغییرات از جمله متغیرهای کمّی مهم در این فرایند است. پاسخهای اعضای هیئت علمی همچنین نیاز به راهنمایی و یا آموزشهایی برای بکارگیری روش تدریس نوین در دانشگاه و بکارگیری راهبردهای مناسب در فعالیتهای حوزه آموزش عالی را روشن میسازد. [1]. Bologna
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Faculty members’ attitude towards higher education challenges in Europe and needed training to respond such issues
چکیده انگلیسی مقاله
The main objective of the Bologna Process is to create a "European space" for higher education that allows for comparability, compatibility, and coherence among the existing systems of higher education across Europe. This objective is commonly known as the European Higher Education Area (EHEA). The creation of the EHEA is a new and specific challenge for higher education in Europe, one that depends upon improved faculty development and training across Europe. The integration of Spain and other European countries into European higher education more generally entails these challenges. In order for necessary changes in faculty development and training to take place, university managers and legislators should consider knowledge, interests and needs of faculty members in designing training courses. This investigation was conducted in Madrid, Spain with these themes in mind. It included 257 professors from ten different schools of the Universidad Completeness de Madrid. The aim of the investigation was to understand faculty knowledge and attitudes about changes in higher education in Europe. Moreover, it aimed to help faculty members cope with the change that is accompanying the creation of EHEA. The investigators sought to understand the importance to professional development at the university level and how it would be probable to promote existing attitudes towards professional development at the university level. The results indicate a degree of ignorance regarding changes in European higher education as well as a feeling of resistance on the part of many faculty members. While many faculty members consider knowledge of change processes and adaptability to be important qualities, faculty responses also indicate a clear need for guidance if they are going to integrate new learning models and adequate coping strategies into their work in higher education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ماریا فرناندز | fernández
عضو هیئت علمی امور تربیتی دانشگاه مادرید اسپانیا
رافایل کاربالو | کاربالو
عضو هیئت علمی امور تربیتی دانشگاه مادرید اسپانیا
رضا نوروززاده مترجم | norouzzadeh motarjem
عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
شادی روحانی مترجم | rohani motarjem
کارشناس پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15158_b06b28bbe33d17046d97998dfd941b0a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231400.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات