این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۵، صفحات ۹۵-۱۱۳
عنوان فارسی
تحلیل و مقایسه نرخهای پاسخ به ارزشیابیهای درون -کلاسی و برخط از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به منظور تعیین و مقایسه اختلافات بین نرخهای پاسخ ارزشیابیهای درون ـ کلاسی و برخط از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی و کفایت آنها در سه نیمسال تحصیلی دانشگاه اصفهان انجام گرفته است. روش پژوهش از نوع زمینهیابی تداومی و جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بوده است. نمونه آماری دانشجویان در طول پژوهش مجموعاً 11673نفر (8327 نفر شرکتکننده در ارزشیابی درون ـ کلاسی و 3346 نفر شرکتکننده در ارزشیابی برخط) و نمونه آماری اعضای هیات علمی مجموعاً 259 نفر را شامل میشد. با عنایت به ماهیت پژوهش، فقط آن گروه از اعضای هیات علمی که به طور همزمان با دو روش ارزشیابی شده بودند انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ارزشیابی کیفیت تدریس بوده است که به صورت درون ـ کلاسی و برخط در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد، در طول مطالعه، نرخ پاسخ به ارزشیابی برخط رو به رشد و با رشدی تقریباً همتراز نرخ ارزشیابی درون ـ کلاسی همراه بوده است، نتیجه دیگر حاکی از آن است که با فراهمسازی زمینه مناسب میتوان به کفایتهای لازم در نرخ پاسخهای برخط دست یافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis and comparing the response rates of in-class and online evaluations on teaching quality of faculty members (case study: Isfahan University)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present research was to determine and compare the differences between the rate of responses to paper and online evaluations of the teaching quality of faculty members and their competence in three semesters in Isfahan University. The research was of longitudinal survey and the statistical social consisted of all students and faculty members in Isfahan University. The statistical sample of students included 11673 individuals (8327 participants in paper evaluation and 3346 participants in online evaluation). The statistical sample of the faculty members included 259 individuals. Regarding the nature of the research, the faculty members who were evaluated simultaneously by both methods were only selected. The research tool was the evaluation questionnaire of teaching quality, which was made available for the students both in paper and online form. The results from the research indicated that during the research, the rate of responses to the online evaluation was increasing with a growth nearly equal to that of paper evaluation. The results also indicated that the necessary adequacy in the rate of responses to online evaluation can be reached by providing appropriate backgrounds.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا شواخی |
دانشجوی دکترای علوم تربیتی
احمدرضا نصر |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مریم انصاری |
دانشجوی دکترای علوم تربیتی
لاله صفایی پیروز | safaei pirouz
کارشناس دفتر نظارت و ارزشیابی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
بتول جعفری هرندی | jafari harandi
کار شناس ارشد مدیریت آموزشی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15180_44c42b381504f1406fd2b9ad4bf0a8c5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231405.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات