این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۵، صفحات ۱۱۵-۱۳۴
عنوان فارسی
چشمانداز و مأموریت مؤسسههای آموزش عالی غیردولتی (غیرانتفاعی)
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش تحلیل و بررسی چشمانداز، مأموریت و عوامل مؤثر در موفقیت اجرایی برنامه راهبردی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی در ایران است. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیئت علمی و مدیران 85 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی (غیرانتفاعی) فعال در کشور میباشد. نمونههای آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان شامل 108 نفر از اعضای هیئت علمی و مدیران است. ابزار آزمون شامل 2 پرسشنامه محقق ساخته، یکی پاسخ باز و دیگری پاسخ بسته میباشد. روایی درونی (محتوی) بر اساس نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفا کرونباخ 86/. برآورد و مورد تأیید قرار گرفت. نمونهها برای پرسشنامه پاسخ باز بصورت تصادفی سهمیهای و برای پرسشنامه پاسخ بسته بصورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی از قبیل فراوانی، درصد، نمودار و جداول استفاده شده است. نتایج بدست آمده بیانگر آن است که مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی، معتقدند که این دانشگاهها و مؤسسات از لحاظ توجه به چشمانداز (با کسب امتیاز میانگین 56/3) و انجام رسالت و مأموریتها (با کسب امتیاز میانگین 67/4) موفق بودهاند و همچنین در زمینه اجرای برنامه راهبردی (با کسب امتیاز میانگین 56/3) در سطح بالاتر از متوسط و در حد مطلوب عمل نمودهاند. بر این اساس تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای برنامه راهبردی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، زمینه ارتقای کیفیت عملکرد آنها را ارتقا میبخشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Perspective and mission of Non-Public (nonprofit) Higher Education Institutes
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to analyze and investigate the perspective, mission and factors influencing executive success of approaching plan of non-public (nonprofit) higher education institutes in Iran. The population of this study includes professors and managers of 58 institutes and non-public (nonprofit) universities having activity in the country. The samples of this study based on Morgan’s table include 108 professors and managers. The test tools include 2 questionnaires made by author, one is open response and another one is close response. The internal validity has been verified based on the view of related authorities and its reliability was confirmed by Cronbach Alpha test, 0.86. Samples were selected quota randomly for open response and randomly for close response questionnaires. For analyzing the data, we employed descriptive statistics features such as abundance, percentage, graph and table. Results deals with showing that managers and faculty members of universities and educational institutions concede on profit universities are successful in terms of perspective (mean: 3.56) and fulfilling missions (mean: 4.67). These institutions have performed above average as far as achieving plans are concerned. Based upon this, codification, performance and supervision of achieving plans in universities and educational institutions lay a ground for promoting their performance quality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه اسدی |
عضو هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت علوم تحقیقات و فناوری (Ministry of science research and technology)
نوشین اصفهانی |
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15181_f34fccd1cd56be0f019a88a06636c253.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231406.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات