این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۴، صفحات ۱۰۵-۱۲۱
عنوان فارسی
بررسی علل افت تحصیلی و راههای کاهش آن از دیدگاه دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی
چکیده فارسی مقاله
افت تحصیلی همواره میتواند با اتلاف هزینهها، کاهش سطح علمی و کارآمدی دانشآموختگان، خسارتهایی را به جامعه وارد کند. لذا پژوهش حاضر، با هدف بررسی علل و راههای کاهش آن براساس شاخصهای مشروطی و ترکتحصیل به صورت توصیفی- مقطعی بر روی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی ورودی سالهای 1383 لغایت 1386 انجام شده است. اطلاعات لازم براساس مطالعه پروندهها و پرسشنامهای روا و پایا جمعآوری گردید. براساس یافتهها 45/15% افت تحصیلی موجود، از دیدگاه دانشجویان با عواملی نظیر عوامل آموزشی، شخصی و محیطی مرتبط است. بنابراین توجه به عوامل مذکور در طراحی و اجرای برنامههای آموزشی؛ تجدیدنظر در بهبود کیفیت آموزش، شیوههای آموزش، فضاهای آموزشی، مشاوره تحصیلی؛ ارائه کارگاههای آموزشی تقویت اعتماد به نفس، علاقه و انگیزه برای دانشجویان و نیز ارائه کارگاههای آموزشی تقویت شیوه تدریس و نحوه ارزشیابی برای اعضای هیأت علمی توصیه میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Survey on causes of educational dropout and ways of reducing it from the students’ viewpoint Agricultural promotion and training, Faculty of Agriculture, Razi University
چکیده انگلیسی مقاله
Educational dropout can always waste costs, reduce scientific level and efficiency of graduates which per se leads to sometimes irreversible losses to a society. Hence, this study aims at the causes of educational dropout and ways to tackle such problem based on indices of probation, withdrawal and education cancellation. This investigation has been carried out using descriptive-cross-sectional method on agricultural extension and training students from 1383 to 1386. Information was obtained based on studying the files and using valid and reliable questionnaire. Findings showed an academic dropout rate of 15/45% which as perceived from the perspective of students is linked with educational, personal and environmental factors. Therefore, it is recommended to pay attention to designing educational programs and performing them, revision of ways to promote training quality, training methods, training centers and educational consulting and holding workshops on boosting self-confidence, interest and motive for students and modifying teaching methods and evaluation methods for faculty members.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهره کرمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
کیومرث زرافشانی |
استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15194_aa89c99af179a9d731c3080815e5bcc0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231413.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات