این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۹-۲۸
عنوان فارسی
بررسی ضرورت ایجاد مراکز توسعه آموزش در دانشگاههای کشور
چکیده فارسی مقاله
از آنجا که یکی از کارکردهای اصلی دانشگاهها، آموزش است، ارائه تدریس با کیفیت از اهمیت خاصی برخوردار است. مهمترین ابعاد تدریس، تخصص در محتوای تدریس، مهارتهای برنامهریزی و طراحی تدریس، برقراری و حفظ ارتباط و تعامل با فراگیران، ارائه درس، مدیریت کلاس و ارزشیابی از تدریس و یادگیری میباشند. در این راستا، مراکز تدریس و یادگیری در آموزش اعضای هیئت علمی و دانشجویان نقش به سزایی ایفا میکنند. با توجه به این که چنین مراکزی در دانشگاههای کشور وجود ندارد و یا در صورت وجود، فعالیتهای محدودی انجام میدهند، هدف از این مقاله، معرفی و بررسی فعالیتهای مراکز تدریس و یادگیری در چند دانشگاه معتبر دنیا و زمینهیابی برای ایجاد این مراکز در دانشگاههای کشور میباشد. اساسیترین فعالیتهای این مراکز با بیشترین فراوانی مربوط به توسعه حرفهای اعضای هیئت علمی از طریق سمینارها و کارگاههای آموزشی، مشاوره فردی در زمینه تدریس و اعطای گواهینامه تدریس میباشد. همچنین موارد جدیدی با کمترین فراوانی مربوط به مقابله با سرقت ادبی، اخلاق پژوهش و دوره مقابله با اضطراب قابل توجه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Necessity of Creating New Educational Centers at Our Universities
چکیده انگلیسی مقاله
As training is one of the most important goals in our universities, quality of education has its own significance. The most vital aspects of training are proficiency in teaching concept, having skills in lesson planning and material development, establishing good relationship with learners and maintaining such relationship, management of the class and assessment of teaching and learning. To approach these goals educational centers have to train teachers and learners. As far as teaching training centers have not existed in our universities, or even if there were any, they had very limited activity in this regard. Therefore, the aim of this research is to introduce and investigate the activities of such centers in several famous universities around the world and to create such centers in our universities. The most essential activities in such centers with maximum abundance are related to professional development of academic members via seminars and workshops, individual consultation surrounding teaching skills and granting teaching certificate. Furthermore, some new factors with less abundance are related to dealing with plagiarism, morality in research and confronting anxiety which are of great attention value.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15440_98f63b226296702f5cce082523af1f77.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات