این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۱۴۳-۱۶۵
عنوان فارسی
تولید محتوای الکترونیکی: مطالعه موردی مرکز آموزش الکترونیکی علوم حدیث
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی این پژوهش بررسی فرآیند تولید محتوای الکترونیکی در مرکز آموزش الکترونیکی علوم حدیث است. مرکز آموزش الکترونیکی علوم حدیث یکی از دانشگاهها و مؤسسات پیشرو در ارائه آموزش الکترونیکی در ایران است که در سال 1384 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. در این پژوهش با استفاده از روش مطالعه موردی، دادهها از طریق مشارکت محقق در جلسههای مربوط به تولید محتوا، تحلیل و بررسی اسناد، صورت جلسهها و آییننامه، جمعآوری شده است. بر اساس دادههای به دست آمده، تصمیمهای مربوط به تولید محتوا در این مرکز را میتوان در چهار بخش نظر گرفت؛ شیوه انتخاب محتوا، تشکیلات و ساختار سازمانی تولید محتوا، طرح نامهها و آیین نامهها، قالبها و شکل ارائهها. این پژوهش نشان میدهد، تصمیمهای چهارگانه این مرکز در زمینه تولید محتوای الکترونیکی در اغلب موارد مناسب و دقیق اتخاذ شده است. با این حال از جمله نقاط ضعف این تصمیمها میتوان به نبود شیوه دقیق و معتبر برای انتخاب محتوا، نبود جایگاه متخصص آموزش الکترونیکی در ساختار سازمانی و نیروی انسانی مربوط به تولید محتوا و عدم توجه به راهبردهای و فنون آموزشی در تنظیم طرح نامه اشاره کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
E-learning content production: Case study of Olum Hadith virtual college
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this research is to investigate e-learning content producing process in Olum Hadith virtual college as an e-learning center in Iran. Olum Hadith virtual college is a pioneering e-learning center in Iran which has embarked on its activities since 1384. Using case study research method, in this research we collected data based on researcher participation in decision making process, and also in the sessions allocated to analyzing documents, minutes and bylaws. According to the data gathered in this unit, decision making in the area of content production can be considered in four categories: selecting content method, organization of content production, setting scenarios and bylaws and frames and presenting methods. This research showed in terms of e-learning content production fourfold decisions have been appropriately and precisely made in this center. However, there are some weaknesses as follow; lack of accredited and subtle procedures for content selection, lack of expertise position for e-learning in organizational structure and also absence of attention to instructional strategies and tactics of designing proposals.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرهاد سراجی |
عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
محمدرضا شهبازی | mohammad reza
مسئول واحد آموزش مرکز آموزش الکترونیکی علوم حدیث
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15551_0d63f43528349c9bc076c16b96126bb6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231421.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات