این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۳، شماره ۱۱، صفحات ۳۹-۶۲
عنوان فارسی
سیاستگذاری و برنامهریزی آموزشی در ایران با تأکید بر برنامۀ چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
چکیده فارسی مقاله
امروزه وجود برنامه و برنامهریزی در بخشهای مختلف از جمله بخش آموزش برای پیشرفت و توسعه کشور امری ضروری است؛ زیرا فقط با تدوین و اجرای برنامههای خردمندانه میتوان بر نابسامانیها پایان داد و وضع زندگی مادی و معنوی خویش را بهبود بخشید. برنامههای توسعه فرصتی را برای رهبران و مدیران بخشهای مخلف فراهم میکند تا آنها افق دور را نگاه کنند و بر اساس آن، بینشهاو رهنمودهای جدید را در تدوین اهداف و برنامهها لحاظ کرده و نقشهای را برای آینده فراهم کنند. کشور ما با داشتن نیم قرن تجربه برنامهریزی روزمره پرسابقهترین کشورها در زمینۀ برنامهریزی است و در حال حاضر در کنار برنامههای پنج ساله توسعه، چشمانداز بیست ساله کشور نیز ترسیم شده، به طوری که برنامۀ چهارم توسعه که از سال 1384 اجرایی شد مبتنی بر اهداف سند چشمانداز بیست ساله است. در این مقاله سیاستگذاری و برنامهریزی آموزشی در برنامههای توسعۀ قبل و بعد از انقلاب با تأکید بر برنامه چهارم توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iran Educational Policy and Plan with Respect to the Fourth Economical, Social and Cultural Development Program
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, planning in different sections of society is essential, for example, education for the sake of development and improvement of the country. Overcoming chaos and improving the lifestyle are only feasible with excellent plans. Development plans would provide a chance for leaders and managers to have a better view of the future prospects. This approach provides a way of utilizing new insights and guidelines to arrange goals and schemes for a better future. Our country is one of the most experienced countries in planning, which besides the 5-year plans; focuses on a 20-year outlook based on the Fourth Development Program. In this paper, educational policy and plans before and after the Islamic Revolution in Iran with regard to the fourth economical, social and cultural development program are compared
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا نوروززاده |
عضو هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت علوم تحقیقات و فناوری (Ministry of science research and technology)
جواد مقدسی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد گرمسار
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار (Islamic azad university of garmsar)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_16517_471335f828ad0c744802fd613f95c2f9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231430.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات