این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۱۲۹-۱۴۸
عنوان فارسی
بررسی تحلیلی برنامه آزمایشی آموزش مجازی؛ «مطالعه موردی دانشکده علوم حدیث شهر ری»
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر، بررسی تحلیلی برنامه آموزشی آزمایشی دوره آموزش مجازی دانشکده علوم حدیث شهر ری میباشد تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی -تحلیلی است. سؤال اساسی آن عبارت بود از: اهداف جزئی، محتوای نوشتاری، سازماندهی محتوای، طراحی صفحات وب، دستور زبان و آیین نگارش، روشها و فعالیتهای یاددهی - یادگیری و روشهای ارزشیابی دروس برنامه آموزشی دوره آموزش مجازی از چه میزان مطلوبیتی برخوردارند؟ جامعه آماری، شامل کلیه جلسات دروس ارائه شده و نمونه آماری شامل نیمی از جلسات دروس ارائه شده در دوره آزمایشی آموزش مجازی دانشکده در سال 1384 میباشد. برای جمعآوری دادهها از چک لیست محقق ساخته استفاده شده است. روایی و محتوایی ابزار به تأیید صاحبنظران حوزه آموزش مجازی و موضوعی رسید و پایایی آن بر اساس محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، 86% بدست آمد. دادههای جمعآوری شده، با استفاده از شاخصهای آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بر اساس نتایج بدست آمده، در درس روش تحقیق: محتوای نوشتاری، سازماندهی محتوا، دستور زبان و آیین نگارش در حد مطلوب، و هدفهای آموزشی، طراحی صفحات وب، و فعالیتها و روشهای یاددهی- یادگیری نسبتاً مطلوب میباشند. در درس تاریخ حدیث شیعه: محتوای نوشتاری، سازماندهی محتوا، دستور زبان آیین نگارش، در حد مطلوب، طراحی صفحات وب، فعالیتها و روشهای یاددهی- یادگیری نسبتاً مطلوب و هدفهای آموزشی نامطلوب میباشند. در درس صرف عربی (1): محتوای نوشتاری، سازماندهی محتوا، دستور زبان و آیین نگارش و روشهای ارزشیابی در حد مطلوب، هدفهای آموزشی، طراحی صفحات وب، و فعالیتها و روشهای یاددهی- یادگیری نسبتاً مطلوب میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analytical Study of an Experimental Virtual Instruction Program: A Case Study at the Hadith Sciences College
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to conduct an analytical study of an experimental E-Learning course at the Hadith Sciences College. It was intended to provide answers to some questions regarding the set objectives, content, organization of the content, web page design, teaching and learning methods and activities, and evaluation methods of the E-Learning course at this college and to assess how satisfactory they are. Three lessons were selected as the sample using a purposive method of sampling. Employing a checklist prepared by the authors of the present study and taking advantage of the available literature, components of the E-learning course were assessed and evaluated. Through adopting predetermined analytical and descriptive statistical methods, it was found that the E-Learning course at the Hadith Sciences College is a relatively desirable program. The findings which may have some implications in E-Learning courses are discussed fully in this paper.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Virtual Instruction Program, E-learning
نویسندگان مقاله
اسماعیل زارعی زوارکی | zaraii zavaraki
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
بهایالدین رحمانی |
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_16532_767b4c6edc824732f90067f6a95a9faa.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231442.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات