این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۱۴۹-۱۷۶
عنوان فارسی
بازسازی معنایی رساله برای دانشجویان دوره دکتری با نگاهی آسیبشناسانه و ارائه یک نظریه زمینهای
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بازسازی نهایی رساله برای دانشجویان دوره دکتری با نگاهی آسیبشناسانه و ارائه یک نظریه زمینهای است. پژوهش از نوع کیفی و از روش مردمنگاری استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دوره دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی میباشد و نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، (تعداد 15 دانشجوی دوره دکتری که در مراحل مختلف تدوین رساله دکتری بودند) تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجهگیری از یافتههای تحقیق از «نظریه زمینهای» استفاده شده است، به عبارت دیگر در این پژوهش به جای آزمون نظریه و تأیید یا رد آن، به ارائه نظریه به صورت محدود پرداخته شده است. یافتههای اصلی این پژوهش، با استفاده از نظریه زمینهای شامل مقولههایی همچون رفع تکلیف، اشتغال، فارغالتحصیلی، مشکلات اجرایی، مشکلات مربوط به استاد، کمبود منابع علمی، مشکلات مالی و زمان میباشد که میتوان تمامی مقولهها را زیر مقوله «فارغالتحصیلی» قرار داد. به عبارت دیگر دانشآموختگی «مقوله هسته» در این نظریه زمینهای میباشد که با استفاده از این مقولهها، مدل پارادایمی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Reconstructing the Concept of Doctoral Thesis for Ph.D. Students through a Pathological Perspective and Presenting a rounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to reconstruct the concept of doctoral thesis for Ph.D. students of Psychology and Educational Sciences, at Allameh Tabataba’i University, Tehran, through adopting an interpretationist approach and using a pathological perspective. In conducting this study a qualitative approach and an ethnographic methodology were used. In addition to open and deep interviewing techniques, participatory observation was used in collecting the data. The sampling method used in this study was purposive sampling and by using theoretical saturation index, 15 Ph.D. students from the faculty of Psychology and Educational Sciences of Allameh Tabataba’i University who were at various stages of developing their thesis were selected. The participants' attitude toward and their perspectives on thesis and its various dimensions were studied. In order to analyze the collected data and reach a conclusion, grounded theory was used. In other words, instead of testing a theory and confirming or rejecting it a theory was presented in brief. The Main findings of this study obtained through grounded theory, include categories such as shirking responsibilities, employment, graduation, administrative problems, problems related to the professors, financial and time difficulties, and insufficient scientific resources. All these categories can be considered as subcategories of the 'graduation' category. In other words, graduation in this grounded theory served as the 'core category'. Furthermore, using these categories, a paradigmatic model is presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بختیار محمودپور |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_16533_2a2764ecebdb00b16bd763300d166666.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231443.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات