این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
نامه هنرهای نمایشی و موسیقی
، جلد ۴، شماره ۷، صفحات ۸۹-۷۵
عنوان فارسی
انیمیشن پست مدرن مطالعه ای بر انیمیشن های خارج از استودیو
چکیده فارسی مقاله
چکیده چکیده پست مدرنیسم در انیمیشن به صورت ترکیبی از سبک ها، روش ها و تکنیک های مختلف متحر کسازی خود را نشان می دهد. هرچند ممکن است در ساخت این نوع کارها روش های سنتی و مدرن بطور هم زمان مورد استفاده قرار گرفته باشند، باز هم انیمیشن هایی از این دست غالباً در زمر هی کارهای تجربی بشمار م یآیند. انیمیشن تجربی هما نگونه که از معنای لغوی آن پیداست به انیمیشنی دلالت دارد که به روشی کاملاً اکتشافی ساخته شده است و به همین سبب است که انیمیشن هایی که در محیط خارج از استودیو ساخته می شوند نیز می توانند در این طبقه قرار بگیرند، زیرا از هیچ قرارداد و الگوی از پیش تعیین شده ای پیروی نمی کنند. انیماتور های پس تمدرن محیط سنتی استودیو را ترک کرد هاند و در پهنه ی دشت ها، حومه ی شهرهای بزرگ و یا ساحل دریا به ساخت انیمیشن های هنرمحیطی 1 خود می پردازند. حرکت، تغییر، رشد و فساد ذات طبیعت است و این همان انرژی است که در این کارها جریان دارد. این مقاله بر آن است تا با بررسی آثار نسل در حال رشدی از انیماتورهای مستقل که با الهام از آثار هنرمندان محیطی و پیروی از خط مشی انیماتورهای تجربی دهه های پیشین، در ده سال اخیر به خلق آثار خارق العاد های در این حوزه پرداخت هاند، به تشریح آنچه امروزه با عنوان انیمیشن پس تمدرن درحال شک لگیری است، بپردازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Postmodern Animation A Survey on Outdoor Animations
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Postmodern Animation is the result of the unification of previously overlooked art forms, Experimental Animation and Land Art, leading to the emergence of a new kinetic art form. This type of animation is now considered as one of the most prospering art movements, not only in avant-garde circles but also in the most leading artistic curriculums. Generally, Postmodernism in Animation shows itself in a fully hybrid form which is a combination of artistic styles, experimental methods and self-explored techniques. Although this could be a combination of traditional and modern methods, yet postmodern animation is considered to be the offspring of early Experimental Animations. Experimental Animation itself is the result of personal techniques, commitment, and artistic daring. Today, there are hundreds of independent artist-animators all over the world who are working in various graphic techniques, in direct animation and collage, in computer and video technologies. What they all have in common, and what distinguishes them from their colleagues in entertainment and advertising, is that they work on their own, seeking their own enthusiasm for the medium itself and their desire to develop some technical or artistic aspect of it. In this regard, Fine Art Animation is the new name of an art that began early in this century, when modern artists were eyeing the motion picture as the medium that could add movement to their paintings and graphic designs. Fine Art Animation is the ideal medium through which artists explore the dimensions of the inner world, and examine the possibilities of pure, kinetic, graphic elements. Inspired by this idea of experimentation, the Postmodern animator leaves the confining traditional studios behind and tries to explore and establish his or her own rules by producing free-style fully experimented animations in the abandoned lands, deserts, and suburbs or on the sand beaches. Postmodern animators are like land art artists who consider the motion picture as the medium which could add movement to their installations. Just like land art artists, post modern animator is determined to heighten public awareness of human’s relationship with the natural world by intervening in the landscape. Movement, change, growth and decay are inherent features of nature flows through these artworks. In this regard, musical qualities are influential in both structural and conceptual formation of this type of animation. Outdoor Animation is the enthusiasm for experiment & exploration. Materials of this style of animation are everything: rocks, branches, leaves, sand, and natural forces such as wind, rain and snow; or even consecutive graffiti drawings on walls. By means of Stopmotion photography, artists can create a delightful form of Motion Painting. This technique creates the illusion of movement by physically manipulating real-world objects and photographing them one frame of film at a time. This research aims to define Postmodern Animation as a new emerging art form, and to show how its strong roots laid within the history of Experimental Animation and Land Art through the analysis of its features and elements via presenting different recently produced outdoor animations
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعیده سادات موسوی | saideh sadat
دکترای پژوهش هنر، دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر تهران (Art university of tehran)
کامبیز موسوی اقدم | mousavi aghdam
استادیار دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر تهران (Art university of tehran)
حسن توکلی آبدانسری | tavakoli آبدانسری
کارشناس ارشد پویانمایی، دانشگاه هنر، استان تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر تهران (Art university of tehran)
نشانی اینترنتی
http://dam.journal.art.ac.ir/article_78_16.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1284/article-1284-231692.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات