این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۸، شماره ۵، صفحات ۳-۷

عنوان فارسی افزایش کارایی سیستم‌های پیش‌رانش واترجت در شناورهای تندرو با استفاده از روش شبیه‌سازی بر مبنای طراحی
چکیده فارسی مقاله امروزه سیستم‌های پیش‌رانش واترجت، در سراسر دنیا به دلایل توان بالا، لرزش کم و ... بروی ادوات دریایی استفاده می‌گردد. در این میان، سیستم پیش‌رانش واترجت در شناور‌های تندرو جایگاه ویژه ای دارد. در نسل جدید شناور‌های تندرو، می‌توان به وضوح استفاده گسترده از این سیستم پیش‌رانش را مشاهده نمود. همچنین سیستم پیش‌رانش واترجت یکی از سیستم‌های جدیدتر به نسبت دیگر سیستم‌های پیش‌رانش دریایی است. از اینرو تلاش‌های زیادی بروی بهینه‌سازی و بهبود عملکرد واترجت‌ها صورت پذیرفته است. یکی از روش‌های جدید و پرکاربرد در بهینه‌سازی ، استفاده از شبیه‌سازی می‌باشد. در این مقاله، ابتدا به معرفی اجمالی و خصوصیات این سیستم پیش‌رانش پرداخته می‌شود. در ادامه به یکی از روش‌های جدید در شبیه‌سازی پرداخته می‌شود. در این روش شبیه‌سازی، ابتدا بدنه شناور شبیه‌سازی می‌شود و بهینه‌سازی می‌شود. در ادامه واترجت شبیه‌سازی شده بروی بدنه ی بهینه‌سازی شده قرار می‌گیرد و با توجه به آن سیستم شناور بهینه‌سازی می‌شود. مزیت مهم این روش اینست که بدنه و سیستم پیش‌رانش به عنوان یک مجموعه (شناور) به طراحی بهینه خود می‌رسند. در ادامه به بررسی در خصوص تحقیقات صورت پذیرفته و بیان نتایج آن پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسین سلیمی |
دانشکده مهندسی مکانیک خواجه نصیرالدین طوسی


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_38537_acdf83c0e19fa53845f7f606d83794fd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2321787.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات