این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۸، شماره ۴، صفحات ۵۳-۶۰
عنوان فارسی
کنترل خوشفرمانی خودرو با تأثیر دیفرانسیل فعال و بهینهسازی پارامترهای کیفیت فرمانپذیری
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله به بررسی بهبود خوشفرمانی خودرو از طریق کنترل مستقل توزیع گشتاور بین چرخها با استفاده از دیفرانسیل فعال و بهینه کردن پارامترهای کیفیت فرمانپذیری مانند سرعت جانبی و سرعت دورانی با تغییر در هندسه مکانیزم فرمان پرداخته شده است. دیفرانسیلهای با قابلیت کنترل گشتاور به عنوان یک راه حل برای از میان بردن محدودیت سیستم کنترل پایداری الکتریکی به وجود آمدهاند. یک تابع هدف مناسب به منظور بهبود عملکرد کیفیت فرمانپذیری و پایداری خودرو تعریف و برای حل مسئله بهینهسازی از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. مدل دینامیکی خودرو با درنظر گرفتن 9 درجه آزادی و سیستم فرمان با 4 درجه آزادی در نرمافزار متلب-سیمولینک مدلسازی و صحت مدل با نرمافزار کارسیم تأیید شده است. استفاده از دیفرانسیل فعال، سرعت متوسط خودرو را مقدار کمی تحت تأثیر قرار میدهد و این کاهش سرعت، هنگام استفاده از دیفرانسیل فعال به صورت همزمان در هر دو محور خواهد بود. نتایج، بهبود عملکرد خوشفرمانی و رفتار خودروی بهینهشده را در مقایسه با خوردوی معمولی نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهینهسازی، فرمانپذیری، دیفرانسیل فعال، الگوریتم ژنتیک،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدحسین جعفری |
موسسه اموزش عالی اشراق - بجنورد
امیر رضا معموری |
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_38535_2aac4486ddc5829522c74007b2a33649.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2321801.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات