این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
نقش جهان - مطالعات نظری و فناوری های نوین معماری و شهرسازی
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۷-۱۲
عنوان فارسی
تبیین شاخصهای عملکردی در طراحی فضاهای بیرونی محیط های آموزشی با رویکرد توسعه مدارس اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین موضوعاتی که اساس آموزش در دهههای اخیر را تحت تأثیر قرار داده، تحقق اهداف فراگیر یادگیری بوده است. در این راستا تأکید بیشتر بر یاد گیری و نه تدریس، تشویق استقلال و ابتکار دانشآموزان، نگاه کردن به یادگیری به عنوان یک فرآیند، توجه به اینکه دانشآموزان چطور یاد میگیرند، تشویق بچهها به برقراری ارتباط با دیگران و آموزگاران خود و تأکید بر زمینهای که یادگیری در آن اتفاق میافتد، مدنظر قرار گرفته است. توجه به نقش فعال فراگیران، بر اساس تئوری هوش های چندگانه هوارد گاردنر قابل تعمیم به سایر جنبه های مؤثر بر یادگیری خواهد بود. طرح این فرضیه که فراگیران فعال در محیط های فعال می توانند به شکل خوداتکا فرایند یادگیری را تجربه کنند، منجر به تبیین اهداف توسعه محیط های یادگیری شده است. یکی از راههای نیل به این هدف، طراحی مدارس اجتماعی در قالب برنامههای آموزشی و زمینه فضایی وکالبدی متناسب با این برنامه آموزشی است. در این جستار با معرفی اجمالی مدارس اجتماعی و شناخت حوزههای فضایی در محیطهای یادگیری، به ارائه شاخصههای عملکردی متناسب با مدارس اجتماعی پرداخته میشود. به این منظور، از روش تحقیق موردی و زمینهای استفاده گردیده و جمعآوری اطلاعات از طریق کتابخانهای و بررسی موردی صورت گرفته است. نتیجه این بررسی ارائه شاخصههای فضاهای بیرونی و نحوه تأثیر هر یک از این شاخصهها در فرآیند پرورش مهارتها و هوشهای مرتبط با محیط های بیرونی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شاخص های عملکردی، طراحی، فضاهای بیرونی، مدارس اجتماعی،
عنوان انگلیسی
Functional Indices in Exterior Spaces of Educational Environments with Approach of Developing social schools
چکیده انگلیسی مقاله
One of the most important issues that have affected the basis of education during the last decades has been the realization of comprehensive objects of learning. In this way, emphasis has been mostly on instruction and not teaching, encouraging students to be independent and creative, regarding learning as a process, paying attention to how students learn, encouraging students to communicate with their teacher and others, and on the ground in which learning takes place. One way to reach such objects is to develop social schools in the framework of educational plans and a spatial background and frame proportional to those educational plans. In this study, we have tried to introduce functional indices proportional to community schools by a brief description of social schools and identification of spatial areas in learning environments. For this purpose, case and background research has been used and data have been gathered by referring to library and using case study. The result of this study is indicating the indices of exterior spaces and the manner in which each of these indices influences the process of fostering the skills and intellects relating to exterior environments. In addition to having multiple intelligences, each person possesses different talent or learning styles. While all human beings possess all of these intelligences in varying amounts, each person has a different intellectual composition. These learning styles can work independently or together. The learning environments that emerged in the twentieth century generally valued passive learning activities. Children who show talent in the active intelligences are not receiving the same positive reinforcement to encourage them to develop their learning styles. The theory of multiple intelligences can therefore help transform the way schools operate. The challenge is to create educational programs that give children the opportunity to learn in the ways that harmonize with their unique minds. In creating a learning environment that encourages the development of these multiple intelligences, teachers do not need to present their lessons and students do not need to learn the subject in nine different ways. Rather, this theory encourages teachers to develop their curriculum and present lessons in a variety of ways so that students will acquire knowledge and master skills in way that are appropriate for them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا شایان |
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی جندی شاپور (Academy of gundishapur)
مرضیه خرمی فرد | khorrami fard
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک (Islamic azad university of andimeshk)
نشانی اینترنتی
http://bsnt.modares.ac.ir/article_11824_a22354db59aaaf63f69d5f0688a80c1a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1294/article-1294-232237.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات