این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، جلد ۸، شماره ۳۳، صفحات ۷-۳۱

عنوان فارسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش نوآوری و کارآفرینانه (مطالعه موردی: یکی از واحدهای سازمان‌ تامین اجتماعی نیروهای مسلح)
چکیده فارسی مقاله کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تأسیس شده، به ظهور می‌رسند. بدین‌منظور پژوهش حاضر درصدد بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و نوآوری و گرایش کارآفرینانه کارکنان می­باشد تا میزان تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری و کارآفرینی در یکی از واحدهای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را بسنجد. در این پژوهش که از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده­ها توصیفی- پیمایشی محسوب می­شود، برای آزمون فرضیه‌ها، از یک پرسشنامۀ محقق‌ساخته متشکل از 52 سوال استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ آن با استفاده از نرم‌افزار SPSS، 832/0 محاسبه شد. نمونه آماری تحقیق نیز با استفاده از جدول مورگان تعداد 140 نفر برآورد شد که به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. نتایج معادلات ساختاری به قرار زیر می‌باشد. بین "فرهنگ سازمانی و نوآوری سازمانی"، "فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی" و "نوآوری سازمانی و کارآفرینی سازمانی" رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی nn
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناصر پورصادق |
دانشیار دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی


نشانی اینترنتی http://smsnds.journals.sndu.ac.ir/article_515_3d10b5e2ff64ed8c9daddb5983511efc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1129/article-1129-2328075.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات