این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش در سلامت روانشناختی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۴۳-۵۷
عنوان فارسی
تدوین مدل اختلال اضطراب تعمیمیافته در کودکان پیشدبستانی شهر تهران (یک پژوهش کیفی)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تدوین مدل اختلال اضطراب تعمیمیافته در کودکان پیشدبستانی شهر تهران انجام شد. پژوهش حاضر به شیوه کیفی و با استفاده از رویکرد زمینهای انجام شده است. 19 متخصص کودک(روانشناس/روانپزشک) با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده و دادهها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و تعاملی تا رسیدن به اشباع اطلاعات گردآوری شدند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار MAXQDA نسخه 18.2.0 استفاده شد. در کدگذاری باز 141 کد اولیه به دست آمد که در کدگذاری محوری بر اساس شباهت موضوعی در 21 دسته موضوعی قرار داده شدند. در مرحله سوم یا کدگذاری انتخابی، اختلال اضطراب تعمیمیافته بهعنوان متغیر مرکزی یا اصلی شناخته شد. اطلاع از علل اختلال اضطراب تعمیمیافته، میتواند به خانوادهها، درمانگران و سیاستگذاران حوزه سلامت روان در جهت اصلاح شرایط بوجودآورنده این اختلال کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اضطراب تعمیمیافته، کودک، پیش دبستانی، تهران
عنوان انگلیسی
Developing a Model of Generalized Anxiety in Preschool Children of Tehran (A Qualitative research)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to develop a model of generalized anxiety disorder in preschool children in Tehran. The present study was conducted in a qualitative method using a grounded theory approach. 19 child specialists (psychologist / psychiatrist) were selected by purposeful sampling method. Data were collected through semi-structured and interactive interviews to reach information saturation. MAXQDA version 18.2.0 software was used for data analysis. In open coding, 141 primary codes were obtained, which were categorized into 21 thematic categories based on thematic similarity, in axial coding. In the third stage or selective coding, generalized anxiety disorder was identified as the central or major variable. Understanding the causes of generalized anxiety disorder can help families, therapists, and mental health policy-makers to improve the conditions that cause the disorder.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Generalized anxiety, Child, Preschool, Tehran
نویسندگان مقاله
هادی پناهی | Hadi Panahi
Lorestan University
دانشگاه لرستان
فیروزه غضنفری | Firoozeh Ghazanfari
Lorestan University
دانشگاه لرستان
سیمین غلامرضایی | Simin Gholamrezayee
Lorestan University
دانشگاه لرستان
مسعود صادقی | Masoud Sadeghi
Lorestan University
دانشگاه لرستان
محمدعلی سپهوندی | Mohammad-Ali Sepahvandi
Lorestan University
دانشگاه لرستان
نشانی اینترنتی
http://rph.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4063-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات