این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۶، شماره ۱۰۰، صفحات ۲۷-۶۰
عنوان فارسی
شناسایی حوزههای موضوعی پژوهشهای سیاستگذاری رادیوـ تلویزیون؛ رویکرد فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی مفاهیم، حوزههای موضوعی و رویکردهای در پژوهشهای داخلی در حوزه سیاستگذاری رسانهای با تأکید بر سیاستگذاری رادیوـ تلویزیونی بوده است. این پژوهش با استفاده از رویکرد کیفی و روش فراترکیب انجام گرفته است. پژوهشگر پس از جمعآوری پارساهای (پایاننامه، رساله) مرتبط با حوزه سیاستگذاری رادیوـ تلویزیونی از 12 دانشگاه و همچنین مقالات این حوزه از پایگاههای علمی داخلی، به تحلیل آنها با استفاده از روش فراترکیب پرداخته است. برای انتخاب منابع، میزان مرتبط بودن با موضوع، نوع و همچنین سال انتشار مدنظر بوده است. به این ترتیب، 87 سند پژوهشی (پایاننامه، رساله و مقاله) یافت شد که به حوزه سیاستگذاری رادیو ـ تلویزیون پرداختهاند. نتایج پژوهش نشان داد، بیشترین کارهای انجام شده در این حوزه، متعلق به سیاستگذاری محتوایی بوده است که علایق پژوهشگران را به این موضوع در سازمان صداوسیما نشان میدهد. پژوهشها همچنین به موضوع مالکیت و میزان کنشگری دولت در سیاستگذاری صنعت رادیوـ تلویزیون پرداختهاند اما بر اساس یافتهها، بیتوجهی آنها به موضوع حقوق مخاطب (حریم خصوصی، حق مالکیت معنوی و ...) در صنعت رادیوـ تلویزیون مشهود است. موضوعاتی مانند قدرت تأمینکننده محتوا نیز از مباحث دیگری هستند که با وجود اهمیت در ادبیات سیاستگذاری رسانهای، پژوهشهای داخلی توجهی به آنها نشان ندادهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیاستگذاری رسانهای، حوزههای موضوعی، فراترکیب،
عنوان انگلیسی
Identifying Subject Areas of Radio-Television Policy Making Research; A Cross-Cutting Approach
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the research is to identify concepts, subject areas, and approaches of local research in the field of media policy making with emphasis on television and radio policy making. This research was conducted using a qualitative approach by meta analysis. The data were collected from theses related to radio and television policy making from 12 universities and related local scientific databases. The relevance to the subject, type and year of publication was considered in selecting sources. The sample size was 87 researches (m.a. theses, ph.d. Theses, and papers). The results showed that most of the work in this field was content policy making which shows the interest of researchers in this field in IRIB. Research has also addressed the issue of ownership and extent of government involvement in policymaking in the broadcasting industry, but according to the findings, they were ignorant of audience rights (privacy, copyright, etc.) In the radio and television industry. Other issues, such as the power of content providers, were also topics that local researches did not pay attention to, despite their importance in the media policy literature.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیه لبافی |
دکترای مدیریت رسانه، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_38093_53a2fbbac2f72cc58991fa906981c16c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-2331409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات