این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۶۹-۹۰

عنوان فارسی طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) با رویکرد نظریه داده‌بنیاد
چکیده فارسی مقاله نوآوری اجتماعی در سال‌های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است، زیرا که پاسخ‌های جدیدی برای حل چالش‌های اجتماعی ارائه می‌دهد و از منافع آن همه جامعه بهره‌مند می‌شوند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی‌(ره) به‌عنوان یک سازمان اجتماعی می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی-کاربردی و روش آن، نظریه داده‌بنیاد کلاسیک است. در این پژوهش 16 مصاحبه نیمه‌ ساختاریافته با افراد باتجربه و صاحبنظر درزمینه طرح‌ها و فرایندهای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) انجام شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با بیش از 200 کد اولیه در نرم‌افزار اطلس­تی هشت انجام شد که در‌نهایت، عوامل مأموریت و راهبردها، فرهنگ سازمانی، سبک رهبری خدمتگزار، چابکی و چالاکی، تعاملات وسیع و مطلوب برون‌سازمانی و تسهیل شرایط مالی به‌عنوان سطح تسهیل‌کننده، عوامل انگیزه و تلاش نوآوران، محتوا و اجرای اثربخش و پذیرش نوآوری توسط مردم به‌عنوان سطح تکمیل‌کننده و عوامل برندسازی نوآوری اجتماعی، همکاری با مؤسسه‌های جهانی، ایجاد شبکه‌ای از نقش‌های حوزه نوآوری و توسعه ساختار مردمی به‌عنوان عوامل رشددهنده موفقیت نوآوری اجتماعی شناسایی گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نوآوری اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، سازمان اجتماعی.

عنوان انگلیسی Designing the Success Model of Social Innovation in Imam Khomeini Relief Foundation with the Grounded Theory Approach
چکیده انگلیسی مقاله Social innovation has attracted the attention of many researchers in recent years; as it offers new answers to social challenges and whole community use its advantages. The main objective of this research is to design a model success of social innovation in the Imam Khomeini Relief Foundation as a social organization. The present research is fundamental-applied in term of purpose and its method is grounded theory. The participants of this research is the experienced and expert people in the processes of the Imam Khomeini Relief Foundation that by combining the methods of purposive sampling, snowball and theoretical sampling, 16 semi-structured interviews were conducted. Data analysis was performed with more than 200 primary codes in Atlas.ti 8. Finally, factors of mission and Strategy, Organizational Culture, Servant Leadership Style, Organizational Agility, Extensive and favorable interactions with Enviroment and Facilitating Financial Conditions as a facilitator level, factors of Innovators' motivation, effective Content and implementation and acceptance of innovation as a complementary level and factors branding social innovation, Collaborating with international institutions, networking of innovation roles and develop a people-dependent structure as a growth level of success model social innovation were identified.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامرضا جندقی | Gholamreza Jandaghi
Professor of College of Farabi, University of Tehran
استاد، گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران

حسن زارعی متین | Hassan Zareimatin
Professor of College of Farabi, University of Tehran
استاد، گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران.

رضا طهماسبی | Reza Tahmasebi
Assistant Professor of College of Farabi, University of Tehran
استادیار،گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران.

علی افروزنیا | ali afrouznia
PHD student of Public Administration, University of Tehran
دانشجوی دکتری،گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-49009-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-2331603.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات