این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۴، شماره ۵۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی، مطالعه موردی: حرف اضافه در
چکیده فارسی مقاله در این مقاله ادعا می‌شود که روش متعارف در سنت دستوری یعنی ارائه یک فهرست طولانی از معانی برای حروف اضافه مکانی- که تلویحاً به معنای آن است که این معانی با هم ارتباطی ندارند- روشی ناکارآمد است. روش کارآمدتر ارائه شبکه معانی مرتبط و مبتنی بر معنای نوع نخست است. همچنین به طور خاص با بحث در مورد حرف اضافه در در زبان فارسی ادعا می‌کنیم که معانی حروف اضافه نتیجه تجربیات روزمره فیزیکی ما در جهان و مفهوم سازی ما از این تجربیات است. همچنین نشان داده می‌شود که رویکرد معناشناسی شناختی که در این مقاله از آن استفاده شده است تبیین بهتری از ساختار معنایی حروف اضافه مکانی به طور کلی و در به طور خاص ارائه می‌دهد تبیینی که می‌تواند در امر آموزش حروف اضافه بسیار مفید باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Cognitive Semantic Approach to Persian Spatial Prepositions, a Pedagogical Perspective, Case Study: Persian Preposition /d?r/
چکیده انگلیسی مقاله We will argue that the common practice in the literature of giving a long list of senses for spatial prepositions, implying that they are unrelated to one another is not adequate. The more adequate way is presenting a network of related senses based on a prototype. Also, speaking specifically about Persian preposition /d?r/, we will argue that the meanings of spatial prepositions arise as a consequence of our daily bodily experiences in the world and our conceptualization thereof. It is also shown that the cognitive semantic approach taken in this paper sheds more light on the semantic structure of spatial prepositions in general and /d?r/ in particular, a light which can be very useful in teaching prepositions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ارسلان گلفام |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

فاطمه یوسفی راد | yousefi rad
دانشگاه پیام نور قزوین
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور قزوین (Payame noor university of qazvin)


نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_20562_155390bfd9bed8b8dc6acf306f2da540.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233670.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات