این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۴، شماره ۵۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی وضعیت موجود و آسیب‌شناسی آموزش زبان انگلیسی در مهد‌کودک‌ها
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود آموزش زبان انگلیسی وآسیب‌شناسی آن در مهد کودک‌ها است. بدین منظور22 مهد کودک در سطح شهر مشهد انتخاب شدند، مورد مشاهده قرار گرفتندو در موارد لزوم، با مسوولان و معلمان مهد کودک‌ها مصاحبه انجام شد. نتایج این پژوهش کیفی نشان داد که مهد کودک‌ها فضاها و امکانات آموزشی مطلوب و مناسب آموزشی را ندارند، فاقد برنامه آموزشی مدون برای آموزش زبان انگلیسی‌اند، معلمان این مراکز عموماً فاقد صلاحیت تدریس‌اند، آنان با روش‌های آموزشی کودکان و زبان انگلیسی آشنایی کمی دارند و توجه خاص را به نیازهای عاطفی، شناختی و اجتماعی کودکان ندارند. در پایان، پیشنهادهایی برای ارتقای سطح آموزش زبان انگلیسی کودکان در مهد کودک‌ها به مسوولان و معلمان داده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Examining and Analyzing English Language Teaching in the Nursery Schools
چکیده انگلیسی مقاله The major aim of this study was to examine and analyze English language teaching in kindergartens. To this end, 22 kindergartens were selected in Mashhad. They were observed and teachers were interviewed. The results demonstrate that these kindergartens lack sufficient room and facilities to meet learners needs, they lack any comprehensive teaching curriculum. Teachers are not highly qualified, not much familiar with teaching children, and they do not care about cognitive, affective and social needs of the learners. Finally, some suggestions were made to improve the quality of teaching English in kindergartens.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا پیشقدم |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مریم سادات طباطباییان | maryam sadat
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_20486_baad200e1bdf7171126e7d3c97e32745.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233675.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات