این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۴، شماره ۵۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش تمرین‌های کاربردی زبان در افزایش انگیزه زبان‌آموزان فرانسه
چکیده فارسی مقاله انگیزه فرایندی پیچیده و درونی‌ است که می‌توان آن را ترغیب و تقویت نمود. برای هر چه فعال‌تر کردن کلاس شیوه‌ها و روش‌های آموزشی متفاوتی وجود دارد. ارتباط یکی‌ از محورهای اصلی‌ در فرایند یاددهی/یادگیری زبان است، چرا که برقراری ارتباط می‌تواند انگیزه و تعامل را در کلاس ایجاد و اکتساب توانش زبانی را ترغیب کند. یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در زبان‌آموزان تعیین نوع فعالیت است. «رویکرد کنشی» ) ‌approche actionnelle (روش جدید آموزشی است، که در آن تعامل میان زبان‌آموزان در چهار چوب تحقق فعالیت کاربردی زبان (tâche) صورت گرفته،که از آن به عنوان ابزاری برای آماده شدن زبان‌آموزان در اجتماع، به صورت انجام اعمال واقعی‌ استفاده می‌گردد، و زبان‌آموزان این فعالیت‌ها را که فقط جنبه زبانی ندارند، به شکل بازیگران اجتماعی‌ در کلاس زبان با استفاده از اسناد واقعی شفاهی‌ و کتبی‌ مختلف و همچنین از طریق ایجاد ارتباط، کنش و تعامل توسط دیگر شاگردان که به عنوان بازیگران اجتماع محسوب می‌شوند، اجرا می‌کنند. هدف اصلی‌ این تحقیق پی بردن به این موضوع است که چگونه فعالیت‌های کاربردی زبان امر آموزش را سهولت می‌‌بخشد؛ و چگونه موجب افزایش انگیزه زبان‌آموزان می‌‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Le rôle de la tâche dans l’augmentation de la motivation des apprenants du FLE
چکیده انگلیسی مقاله La motivation est un processus complexe et interne, on peut la susciter et l’encourager. Pour rendre la classe plus active, il y a différentes approches et méthodes didactiques. Mais la perspective actionnelle (l’approche par la tâche) est une nouvelle approche didactique, qui offre un nouveau sens à l’interaction entre les apprenants dans le cadre de l’apprentissage et au sujet de la réalisation de la tâche : la tâche est de préparer les élèves à la pratique sociale réelle ; et les apprenants comme des acteurs sociaux doivent accomplir ces tâches qui ne sont pas seulement langagières. Le processus de tâche a pour objectif de mener les apprenants à la pratique communicative, mais la communication ne suffit pas pour l’action sociale, il faut agir ensemble. Cet article cherche donc à savoir en quoi l’apprentissage de la langue peut être facilité par la tâche, et dans quelle mesure la réalisation de celle-ci peut augmenter la motivation des apprenants.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شعیری |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

عباسی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_19596_99358b00ace7f682ce128bcd4d49b90a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233693.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات