این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحلیلی بر چگونگی ارائه نرمافزارهای آموزشی زبان (با توجه به شکل، محتوا و تکنیک)
چکیده فارسی مقاله
ظهور رایانهها تحولی عظیم در عرصههای گوناگون و از آن جمله آموزش پدید آوردهاند، به گونهای که آموزش را وارد مرحله نوینی کرده است، آنچنان که این تأثیر، در زمینه آموزش زبان نیز نمود داشته است. رشد روزافزون رایانهها و به دنبال آن نرمافزارهای آموزشی زبان به عنوان وسیلهای کمک آموزشی در نظامهای آموزشی کشورهای پیشرفته، توجه تولیدکنندگان و کاربران را همواره به این سؤال جلب میکند که این نوع نرمافزارهای آموزشی بر اساس چه معیارهایی باید تولید شوند. دراین مقاله سعی شده با ارائه معیارهای تخصصی الف) ابعاد آموزشی (اهداف، نظام آموزشی باز یا بسته، روش یاددهی/یادگیری و منحنی آموزشی)؛ ب) فنون رایانهای بکار رفته (ساختار خطی یا منشعب، انعطافپذیری و امکان کنترل نرمافزار) و کاربری آسان به بررسی چگونگی ارائه نرمافزارهای آموزشی زبان پرداخته شود. بررسی شکل، محتوا و تکنیکهای بکاررفته در نرمافزارهای آموزشی زبان، امکان سنجش کارایی نرمافزارهای موجود و در نتیجه تهیه وتولید نرمافزارهای آموزشی کارآمد را با توجه به شرایط و نیازهای کاربران داخلی فراهم میآورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش زبان، تحلیل، تولید نرمافزار، محتوا و تکنیک،
عنوان انگلیسی
Considering the Presentation of Language Learning Software (Configuration, Content, and Technique)
چکیده انگلیسی مقاله
The advent of computer has revolutionized a variety of fields including education thus paving the way for educational science to enter a new stage. This effect has exhibited itself well in language learning. The development of computer technology and the resulting language learning software, as a reliable tool in the educational system of developed countries, has attracted the attention of both learners and producers, simultaneously questioning the basis on which the software is to be produced. This article, attempts to consider the development of language learning software by representing two specialized criteria a) educational aspects (objectives, open/closed educational system, teaching/ learning method and learning curve), b) utilized computer techniques (linear/ramiform structure, flexibility and controllability of software) and being user friendly. Considering configuration, content, and techniques used in language learning software makes the assessment of available software possible and thus provides the efficient learning software to be produced according to the internal users’ requirements.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح الله رحمتیان |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمدحسین اطرشی | mohammad hossein
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_19533_2fbf04e59c35ef865e0f15ea5a02e3f2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233708.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات