این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر نوع متن (اصلی و تألیفی/ ترجمهای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبانآموزان در امتحان کلوزسی (C-Test)
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر نوع متن و گونه گفتمانی بر عملکرد خواندن زبانآموزان در امتحان کلوزسی است. آزمونشوندگان مشتمل بر یکصد و بیست دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی بودند که براساس امتحان تعیین سطح بسندگی تافل از جامعــه بزرگتری انتخاب شده و به چهار گروه همگن تقسیم شدند. ابزار تحقیق شامل چهار امتحان کلوزسی بودند که بر اساس دو نوع متن (اصلی و تألیفی/ ترجمهای) و دو نوع گونه گفتمــانی (ادبی و سیاسی) تهیه شدند. برای تحلیل نتایج از آزمون تحلیل واریانس دو طرفه و آزمون شفه استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر معنادار هر دو عامل مستقل در این تحقیق بر عملکرد خواندن آزمونشوندگان بود ولی تعامل این دو عامل اثر قابل ملاحظهای بر متغیر وابسته نداشت. یافتههای این تحقیق مؤید این مطلب میباشند که نوع متن و گونه گفتمانی را میتوان از عوامل تأثیرگذار در شیوه آزمونهای خواندن کلوز تلقی نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
On the Effect of Text Authenticity & Genre on EFL Learners' Performance in C-Tests
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمودرضا عطایی |
مسعود سلیمانی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_27676_b6d42cffb07714a23474fe66363c8eee.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233728.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات