این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر محیط تدریس، میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره گرامر و تدریس گرامر
چکیده فارسی مقاله یکی از جنبه‌های تدریس نظر و باورهای معلم درباره تدریس، یادگیری، یادگیرنده، محتوی تدریس، و به طور کلی مسایلی است که در کار خود با آن سر و کار دارد. هدف اصل این تحقیق مطالعه تأثیر عوامل فردی چون میزان تحصیلات، میزان تجربه تدریس، و جنسیت و عوامل محیطی چون محیط تدریس بر نظر و باور معلمان زبان درباره تدریس گرامر است. بدین منظور 130 معلم زبان زن و مرد و با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و تجره تدریس متفاوت که در مدارس دولتی و مؤسسات خصوصی زبان تدریس می‌کردند انتخاب شدند. آنان پرسشنامه‌ای 25 سؤالی- با مقیاس لیکرت- را پاسخ دادند که 5 عنصر باور آنان درباره گرامر را مورد پرسش قرار می‌داد: معنی و مفهوم گرامر/ اهمیت گرامر/ روش و شیوه تدریس گرامر/ نحوه تصحیح اغلاط گرامری/ و تکنیک‌ها، فعالیت‌ها، تمرینات، و فرایندهای مورد استفاده در تدریس گرامر. نتایج آزمون- ت نشان داد که نظر و باور معلمان با میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و محیط تدریس متفاوت درباره گرامر یکسان نیست و تفاوت معنی‌داری بین آنان وجود دارد در حالی که تفاوت معنی‌داری بین نظر و باورهای معلمان زن و مرد (جنسیت) درباره گرامر و تدریس آن وجود ندارد. این نتایج برای آموزش معلمان کاربرد دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The impact of EFL teachers’ cognition on teaching foreign language grammar
چکیده انگلیسی مقاله This study examines differences in non-native EFL teachers’ beliefs about grammar and teaching grammar. The differences were sought across teachers’ work environment- private school versus state schools-, degree, gender, and teaching experience. A sample of 130 EFL teachers teaching at junior high school, high schools, and private language institutes were randomly selected. The sample consisted of EFL teachers with different degrees, teaching experience, and gender. A grammar belief questionnaire consisting of five main categories (25 items) was administered. The results showed significant differences between school teachers and institute language teachers in their cognition and practice. The observed differences were also significant for teachers with BA degree, MA degree and teaching experience. However, teachers’ beliefs did not significantly differ in genders. All in all, the results showed that teachers’ characteristics influenced some aspects of their cognition and teaching practices as related to grammar. The implications for teaching and teacher education are discussed, in this article.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Beliefs, grammar, Teachers’ cognition, work setting

نویسندگان مقاله محمدریوف معینی | mohammad raof



نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_27678_a8071223c679b0b19b43b72cf84a2d5b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233730.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات