این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۳، شماره ۴۸، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
آموزش زبان آلمانی در دانشگاههای ایران، یک بررسی با ارایه تفکری نو
چکیده فارسی مقاله
بیش از پنجاه سال است که زبان آلمانی در مؤسسات زبان و دانشگاههای ایران تدریس میشود، اما در مورد ساختارش هنوز ابهامات و اختلاف نظرهایی وجود دارد. برای اینکه وضعیت و ساختار تدریس زبان آلمانی گرچه ناچیز آشکار شود، مقاله حاضر سعی دارد کندوکاوی در مورد چگونگی تدریس رشته زبان آلمانی در دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی، وهمچنین برخی از مشکلات تدریس را با ارایه مثالهایی بر اساس نظریههای آموزش زبان بررسی کند. این مقاله با تلفیق مشکلات کنونی تدریس زبان آلمانی در دانشگاههای ایران پیشنهاداتی ارایه دهد. تدریس زبان آلمانی با توجه به جزئیات، اهداف، روشها و دانشگاههای ارایهدهنده این رشته بر اساس تئوریهای موجود، همچنین بر اساس گفتمان بینفرهنگی توصیف و تجزیه و تحلیل میشود. پیشنهادات ارایه شده در این مقاله در موضوعات آموزش زبان آلمانی بر اساس توجه ویژه به تجزیه تحلیلهای ساختاری تدریس رشته آموزش زبان آلمانی در ایران و تحلیل گفتار در کلاسهای مورد تحقیق تنظیم شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Deutschunterricht an iranischen Universit?ten, eine Studie mit neuen Anregungen
چکیده انگلیسی مقاله
Seit 50 Jahren wird Deutsch an iranischen Institutionen angeboten, aber über dessen Struktur besteht noch immer weitgehende Unklarheit und Uneinigkeit. Um die Struktur des Faches "Deutsch" an iranischen Universit?ten zu kl?ren, wird der vorliegende Artikel den Deutschunterricht an iranischen Universit?ten mit zwei Beispielen aus den Lehrveranstaltungen an der Universit?t Teheran und Shahid-Beheshti analysieren. Dieser Artikel will nicht nur die Untersuchungsergebnisse bekanntgeben, sondern die Probleme der heutigen Situation einbeziehen und daraus neue Vorsch?ge machen. Der Deutschunterricht wird in Bezug auf seine Gegenst?nde, Ziele, Methoden und die ihn anbietenden Universit?ten auf diskurstheoretischer Grundlage besonders im Hinblick auf Aspekte interkultureller Kommunikation beschrieben und analysiert. Die Vorschl?ge des folgenden Beitrages in Fragen der Deutschdidaktik ergeben sich aus besonderer Beachtung der Struktur der Deutsch anbietenden Universit?ten und diskurtheoretischer Unterrichtsanalyse.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا دوستی زاده | mohammad reza doosti
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_27668_14366838aab342fde49b999f46dde446.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233735.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات