این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۳، شماره ۴۸، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ورودی (Input)در یادگیری زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
یادگیری یک زبان جدید در کنار زبانهای اول، یعنی زبانهای مادری را یادگیری زبان دوم مینامیم. شیوههای یادگیری زبان دوم بر حسب عواملی نظیر سن یادگیرنده، هدف یادگیری و نیز میزان مطلوب تسلط به زبان جدید تغییر مییابند. این مسئله حائز نقش بزرگی است که آیا زبان جدید به صورت سنتی یا به عبارت دیگر حضور در کلاس درس و توسط دروس تعلیمی آموخته شود، یا بدون آن. بنابراین یادگیری زبان دوم به دو نوع هدایت شده و هدایت ناشده تقسیم میشود، در حالی که در یادگیری هدایت ناشده زبان دوم محوریت یادگیری بر روی ارتباط نزدیک و فعال با زبان دوم و یا افراد تکلم کننده آن زبان میباشد و در واقع امر یادگیری بصورت نامنظم و بدون سیستم انجام میپذیرد، در یادگیری هدایت شده زبان دوم این امر توسط دروس برنامهریزی شده و دارای سیستم صورت میگیرد. در هنگام یادگیری زبان دوم باید واج شناسی و دستگاه صوتی زبان جدید (در کنار دیگر قسمتهای تشکیل دهنده آن زبان جدید) یاد گرفته شود. در دستگاه صوتی با سه مرحله ورودی (Input)، پردازش (Verarbeitung) و خروجی (Output) مواجه هستیم. مقاله حاضر مبحث ورودی را که بیش از هر چیز به قدرت شنوایی فرد یادگیرنده بستگی داشته و در عین حال تحت تأثیر دانش زبانی او نیز میباشد، بردسی میکند و و فرآیندهای مختلف این پدیده را مورد مداقه و ارزیابی قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پردازش، خروجی، دستگاه صوتی، زبان دوم، واجشناسی، ورودی،
عنوان انگلیسی
Input beim Zweitspracherwerb
چکیده انگلیسی مقاله
Das Erlernen einer zweiten Sprache neben der Erstsprache, n?mlich der Muttersprache, gilt als Zweitspracherwerb. Man kann verschiedene Formen des Zweitspracherwerbs unterscheiden und zwar je nachdem, in welchem Alter, auf welche Weise, mit welchen Zielen und bis zu welchem Grad der Sprachbeherrschung die neue Sprache gelernt wird. Aber es spielt eine besonders gro?e Rolle, ob diese neue Sprache mit oder ohne Unterricht gelernt wird. Dementsprechend gibt es also zwei Arten des Zweitspracherwerbs n?mlich gesteuert und ungesteuert. W?hrend es sich beim ungesteuerten Zweitspracherwerb um t?gliche und aktive Kommunikation handelt und der Prozess des Lernens unsystematisch erfolgt, wird der gesteuerte Zweitspracherwerb durch planm??igen Unterricht systematisch geleitet. Beim Zweitspracherwerb muss auch u.a. die Phonologie der neuen Sprache gelernt werden. Die interne phonologische Verarbeitung im Zweitspracherwerb umfasst drei wesentliche Stufen, n?mlich: Input (Perzeption), Verarbeitung und Output (Produktion). Im folgenden Aufsatz beschr?nken wir uns auf das Thema „Input“. Der Input (Die Perzeption) h?ngt vor allem von der H?rf?higkeit des Lerners ab und wird auch von seinem Sprachwissen gesteuert.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمدرضا علی اکبری | ahmadreza ali
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_27669_ebbd4158ddd6f34c5f1d24826c28b622.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233736.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات