این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۳، شماره ۴۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله در پی ارایه رویکردهای جدید در زمینه هوش- ضریب بهره هوشی (IQ)، هوش چندگانه ((MI و اکنون هوش هیجانی(EQ)- پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته زبان انگلیسی بپردازد. بدین منظور از 328 دانشجو خواسته شد به پرسشنامه هوش هیجانی پاسخ دهند. سپس همبستگی نمرات هوش هیجانی آنان با مهارت‌های خواندن، شنیدن، صحبت کردن، نوشتن، و معدل تحصیلی در کل نمونه‌ها و به صورت مجزا در مردها و زن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج رابطه معنادار هر چند اندک میان سازه‌های هوش هیجانی (هوش‌های درون فردی، میان فردی، حالت عمومی، کنترل استرس) با برخی مهارت‌ها و موفقیت تحصیلی، نشان داد. در پایان نتایج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی به مدرسان و مولفان ارایه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری زبان خارجی، مهارت‌ها، موفقیت تحصیلی، هوش هیجانی،

عنوان انگلیسی On the Role of Emotional Intelligence in Second Language Learning and Academic Achievement
چکیده انگلیسی مقاله Following the innovations in conceptualization of intelligence – form IQ, MI, to EQ, this study attempts to examine the role of emotional intelligence in second language learning and academic achievement. To this end, 328 students were asked to take the EQ questionnaire, the correlations between EQ and reading, listening, speaking, writing, and GPA were then computed for all participants and each gender, respectively. The results demonstrated that there are significant, though little, correlations between EQ, certain and some skills, and academic achievement. Finally, the results were discussed in the context of second language acquisition and suggestions were made for teachers and authors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا پیشقدم |


بهزاد قنسولی |



نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_19366_01a2db0906e592428631d4374bdb7de2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-233756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات