این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش در سلامت روانشناختی
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی مدل ساختاری رابطه صبر و دشواری در نظم بخشی هیجانی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش صبر در پیشبینی دشواری در نظم بخشی هیجانی دانشجویان بود. مشارکتکنندگان در پژوهش، 400 دانشجوی کارشناسی دانشگاه شیراز ( 155 پسر و 245 دختر) بودند که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای تصادفی چند مرحلهای از دانشکدههای دانشگاه شیراز انتخاب شدند و به مقیاس دشواری در نظمبخشی هیجانی ( (DERS و مقیاس صبر پاسخ دادند. پایایی این ابزارها به وسیلهی ضریب آلفای کرونباخ و روایی آنها به وسیله تحلیل عاملی تعیین شد. نتایج تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری در نرمافزار AMOS نشان داد که صبر پیشبینی کننده منفی و معنادار دشواری در نظمبخشی هیجان است و با افزایش نمره صبر و مؤلفههای آن نمره دشواری در نظمبخشی هیجان کاهش مییابد. بر این اساس پیشنهاد می شود که آموزش صبر و مؤلفههای آن بهعنوان کانون عمدهی کنترل هیجانی مورد استفاده قرار گیرد. این آموزشها علاوه بر تقویت این فضیلت اخلاقی در دانشجویان، کمک مؤثری در تسهیل نظم بخشی هیجانات خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
صبر، دشواری در نظمبخشی هیجان و فضیلت اخلاقی.
عنوان انگلیسی
The study of structural model of relationship between patience and difficulty in emotion regulation
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was aimed at investigating the role of patience to predict the difficulty of emotional regulation in students. Research participants were 400(155 males and 245 females) bachelor students of Shiraz University that were chosen using the multi-stage cluster sampling method from various colleges of the University, and they have responded to Difficulties in Emotion Regulation scale( (DERS) and patience scale. The reliability of the research instruments was determined by Cronbach's alpha coefficient and their validity was determined by factorial analysis. Results of path analysis using the structural equation in AMOS software showed that the patience is a negative and significant predictor of difficulties in emotion regulation, and by increasing the patience score(grade) and its components, the score of difficulites in emotion regulation is reduced. Accordingly, it is proposed that patience education and its components are used as the major center of emotional control. These educations, in addition to reinforce the moral virtues of students, will be effective help in facilitate the emotions regulation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرهاد خرمایی | farhad khormaei
shiraz- shiraz university- faculty of education amp;amp; psychology. fax 07136286441 09173374879
استان فارس- شیراز- میدان ارم- پردیس ارم- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. فکس 07136286441 تلفن 09173374879
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
فاطمه ازادی ده بیدی | fateme azadi dehbidi
fars- shiraz- shiraz university- faculty of education amp;amp; psychology
استان فارس- شیراز- میدان ارم- پردیس ارم- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
شیوا حق جو | shiva haghjoo
fars- shiraz- shiraz university- faculty of education amp;amp; psychology
استان فارس- شیراز- میدان ارم- پردیس ارم- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://rph.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2836-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1327/article-1327-234837.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات