این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۹، شماره ۱۶، صفحات ۸۳-۱۰۴

عنوان فارسی آموزش متون ادبی ازطریق افعال موثر
چکیده فارسی مقاله آموزش متون ادبی از طریق افعال موثر فعل یا گزاره ای دیگر را تحت تأثیر قرار می دهند و وضیت آن را دستخوش تغییر می سازند. در اغلب موارد افعال موثر به صورت ضمنی و به عنوان فرضیه یافت می شوند. بدین ترتیب، می توان حضوری فرازبانی برای آن ها در نظر گرفت که نه تنها بر کنش و عملکرد کنشگرها در گفتمان اثر می گذارد، بلکه توانش آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به دیگر سخن، از طریق برخورد با فعلی کنشی و یا فعلی حالتی، می توان به افعال موثر نهفته در گفتمان پی برد. در این مقاله می کوشیم تا نشان دهیم چگونه دانشجویان با استفاده از افعال موثر می توانند موفق به کشف معنای متون ادبی، ساختن هویت مدالی کنش گران و دریافت جنبه ی عاطفی و تنشی گفته پردازی شوند. به این ترتیب، در این تحقیق بر آنیم تا نشان دهیم چگونه بازی افعال موثر به وسیله ی راه های مختلف دستیابی به معنا تبدیل به روشی مناسب برای ایجاد پویایی در کلاس های درک متون ادبی، که از آموزش و یادگیری زبان جدایی ناپذیرند، می شود. همچنین به چگونگی دستیابی به معنا از طریق افعال موثر می پردازیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله افعال موثر، معنی، هویت، متون ادبی،

عنوان انگلیسی دبی ازطریق افعال موثر
چکیده انگلیسی مقاله FA">آموزش متون ادبى از طریق افعال موثر فعل یا گزاره اى دیگر را تحت تأثیر قرار مى دهند و وضیت آن را دستخوش تغییر مى سازند. در اغلب موارد افعال موثر به صورت ضمنى و به عنوان فرضیه یافت مى شوند. بدین ترتیب، مى توان حضورى فرازبانى براى آن ها در نظر گرفت که نه تنها بر کنش و عملکرد کنشگرها در گفتمان اثر مى گذارد، بلکه توانش آنها را نیز تحت تاثیر قرار مى دهد. به دیگر سخن، از طریق برخورد با فعلى کنشى و یا فعلى حالتى، مى توان به افعال موثر نهفته در گفتمان پى برد. در این مقاله مى کوشیم تا نشان دهیم چگونه دانشجویان با استفاده از افعال موثر مى توانند موفق به کشف معناى متون ادبى، ساختن هویت مدالى کنش گران و دریافت جنبه ى عاطفى و تنشى گفته پردازى شوند. به این ترتیب، در این تحقیق بر آنیم تا نشان دهیم چگونه بازى افعال موثر به وسیله ى راه هاى مختلف دستیابى به معنا تبدیل به روشى مناسب براى ایجاد پویایى در کلاس هاى درک متون ادبى، که از آموزش و یادگیرى زبان جدایى ناپذیرند، می شود. همچنین به چگونگى دستیابى به معنا از طریق افعال موثر مى پردازیم.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله افعال موثر, معنی, هویت, متون ادبی

نویسندگان مقاله آذر باباصفری رنانی | babasafari renani
doctorante, université de tarbiat modares
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

حمیدرضا شعیری شعیری | hamidreza shairi
maître de conférences, université de tarbiat modares
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

رویا لطافتی |
maître de conférences, université de tarbiat modares,
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

پریوش صفا |
maître-assistante, université de tarbiat modares
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://france.tabrizu.ac.ir/article_4455_738.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1338/article-1338-235589.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات