این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۶، شماره ۹، صفحات ۴۳-۶۴
عنوان فارسی
تاثیر بافتگذاری، سازماندهی معنایی و یادگیری مرحلهای بر کاهش فراموشی نزد فراگیران خردسال ایرانی زبان فرانسه
چکیده فارسی مقاله
فراموشی به عنوان اختلال حافظه غالبا در مرکز مشکلات فراگیران زبان خارجی، به خصوص در سطح بخاطر سپاری کلمات قرار دارد. در این مقاله به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که فراموشی واژگان را نزد فراگیران خرد سال زبان فرانسه در ایران کاهش میدهد و مهارتهایی که میتواند یادآوری کلمات فرانسوی به عنوان زبان دور در محیط برون زبانی باشند را بهبود میبخشد. بدین منظور بافت گذاری کلمات، سازماندهی معنایی کلمات و تقسیم یادگیری در زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نتایج تستهای انجام گرفته در یک مدرسه دوزبانه (فارسی-فرانسه) در اصفهان نشان میدهد که میزان فراموشی کلمات به صورت معنا داری نزد آزمودنیهایی که کلمات جدید را براساس متن، مرتبط از نظر معنایی و با یادگیری مرحلهای فراگرفتهاند، کاهش یافته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
تاثیر بافتگذاری، سازماندهی معنایی و یادگیری مرحله¬ای بر کاهش فراموشی نزد فراگیران خردسال ایرانی زبان فرانسه
چکیده انگلیسی مقاله
فراموشی به عنوان اختلال حافظه غالبا در مرکز مشکلات فراگیران زبان خارجی، به خصوص در سطح بخاطر سپاری کلمات قرار دارد. در این مقاله به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که فراموشی واژگان را نزد فراگیران خرد سال زبان فرانسه در ایران کاهش میدهد و مهارتهایی که میتواند یادآوری کلمات فرانسوی به عنوان زبان دور در محیط برون زبانی باشند را بهبود میبخشد. بدین منظور بافت گذاری کلمات، سازماندهی معنایی کلمات و تقسیم یادگیری در زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نتایج تستهای انجام گرفته در یک مدرسه دوزبانه (فارسی-فرانسه) در اصفهان نشان میدهد که میزان فراموشی کلمات به صورت معنا داری نزد آزمودنیهایی که کلمات جدید را براساس متن، مرتبط از نظر معنایی و با یادگیری مرحلهای فراگرفتهاند، کاهش یافته است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمودرضا گشمردی |
استادیار گروه فرانسه دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
ملیحه سعیدی |
دانش آموخته ارشد آموزش زبان فرانسه دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://france.tabrizu.ac.ir/article_268_83.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1338/article-1338-235637.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات