این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش نفت
، جلد ۲۰، شماره ۶۲، صفحات ۱۶-۲۷
عنوان فارسی
مدلسازی راکتور بازیابی در فرایند شکست کاتالیستی بستر سیال
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق بر اساس یک مدل جامع ریاضی، راکتور بازیابی فرایند شکست کاتالیستی بستر سیال مدل سازی شد. در این مدل، راکتور بازیابی به دو ناحیه متراکم و رقیق تفکیک شد که در هر ناحیه معادلات جرم و انرژی به صورت همزمان حل میشود. سینتیک در نظر گرفته شده که بیانگر واکنشهای روی داده در راکتور بازیابی است، شامل دو واکنش احتراق کک و دو واکنش احتراق منوکسید کربن از دو مسیر هموژن و هتروژن میباشد.با درنظر گرفتن واکنشهای روی داده در رآکتور بازیابی و با حل همزمان معادلات جرم و انرژی، مدلسازی فرایند شکست کاتالیستی بستر سیال در راکتور بازیابی از طریق تهیه کد کامپیوتری آن با استفاده از نرم افزار MATLAB انجام گرفت. سپس در شرایط عملیاتی مختلف، نتایج مدلسازی با دادههای تجربی موجود در مقالات و همچنین دادههای بهدست آمده از پایلوت موجود در پژوهشگاه مقایسه شدند. نتایج این مقایسه نشان میدهد که مدلسازی فرایند این تحقیق، قادر است با دقت بالایی عملکرد سیستم را در شرایط عملیاتی متفاوت پیشبینی و تغییرات غلظتی اجزاء مختلف در طول راکتور و همچنین در خروجی راکتور را محاسبه کند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Mathematical Modeling of Regenerator Reactor in Fluidized Catalytic Cracking Process
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, based on a comprehensive mathematical model, a regenerator reactor in fluidized catalytic cracking unit is modeled. In this model, the regenerator is divided into two sections, namely dense and dilute sections; in each section, mass and energy balance for all components are solved simultaneously. The kinetics of reactions happened in regenerator consists of two reactions for coke combustion and two reactions for combustion of carbon monoxide via homogenous and heterogonous routes. After process modeling and computer programming in MATLAB, the modeling outputs are compared by experimental data presented in the literature as well as experimental data obtained from a pilot plant in our research center. The results show that mathematical modeling can predict system performance in different operating conditions with high accuracy and there is good agreement between the modeling predictions and the experimental data.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://pr.ripi.ir/article_30_19.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1344/article-1344-236883.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات