این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۶۷-۹۸
عنوان فارسی
ارائه الگوی دانشگاه کارآفرین با رویکرد فرا ترکیب
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف سنتز ادبیات گسترده در مورد دانشگاه کارآفرین صورت گرفته تا چارچوب جامع و یکپارچهای از دانشگاه را در قالب پارادایم کارآفرینی ارائه نماید. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی است و با روش کیفی فراترکیب[1] یا سنتز پژوهی انجامشده است. جامعه آماری، کلیه مطالعات انجامشده در بازه زمانی 1998-2017 میباشد، در این راستا 183 پژوهش در زمینه موضوع موردنظر ارزیابی و درنهایت 58 مقاله بهصورت هدفمند انتخاب گردید و با تحلیل محتوا و ترکیب ادبیات مربوطه با روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی، درمجموع 94 کد 22 مفهوم، 9 مقوله کلیدی طی فرآیند جستجو و ترکیب نظاممند انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آزمون کاپای کافمن تأیید گردید. نتایج تحلیل نشان داد مهمترین مقولههای کلیدی شناساییشده شامل؛ استراتژی نوآورانه، رهبری کارآفرینانه، فعالیتهای اقتصادی کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینانه، ساختار منعطف، سیاستهای آموزشی- حمایتی، تأمین منابع، سازگاری با محیط نوآورانه و شبکهسازی است که در سه رده عوامل اصلی، زمینهای و محیطی دستهبندی شدند و درنهایت پس از طی مراحل هفتگانه پژوهش الگوی جامع دانشگاه کارآفرین تدوین گردید. این پژوهش درک عمیق از ادبیات موجود در مورد دانشگاه کارآفرین را با سازماندهی عوامل مؤثر بر آن ارائه میدهد و میتواند در سیاستگذاری آموزش عالی جهت گذر از دانشگاههای تحقیقاتی به کارآفرین مورداستفاده قرار گیرد. [1] . Meta-synthesise
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشگاه کارآفرین، روش فراترکیب، ویژگیها، الگو
عنوان انگلیسی
Presenting a Model for the Entrepreneurial University: A Meta- Synthesis Research
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to synthesize an extensive literature on Entrepreneurship University in order to present a comprehensive and integrated framework of university in the format of entrepreneurship paradigm. This research is applied, and the method is Meta-Synthesis. In this regard, 183 studies were evaluated on the topic, and finally 58 articles were selected purposefully and analyzed by open, pivotal, and selective coding method. A total of 94 codes, 22 concepts, 9 key categories were selected and analyzed during the systematic search and synthesis process and their validity was confirmed by Kauffman's kappa test. The results of the analysis showed that the most important identified key themes are: Innovative strategy, entrepreneurial leadership, entrepreneurial economic activities, entrepreneurial culture, flexible structure, educational and support policies, sourcing, adaptability to the environment, and networking. These categories were categorized into three Main, Contextual and Environmental factors, and finally, after seven stages of research, a comprehensive model of Entrepreneurship University was formulated. This research provides an in-depth understanding of the existing literature on Entrepreneurship University by organizing its influencing factors and can be effective in policymaking higher education to transition from research universities to entrepreneurship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده جمیله مدرسی سریزدی | S. Jamileh Madarresi Saryazdi
دانشگاه علامه طباطبائی
عباس عباس پور | Abbas Abbas pour
دانشگاه علامه طباطبائی
سعید غیاثی | Saeed Ghiasi
دانشگاه علامه طباطبائی
کمال سخدری | Kamal Sakhdari
دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1237-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-2370567.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات