این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ها و سیاست های اقتصادی
، جلد ۱۳، شماره ۳۶، صفحات ۵-۳۲
عنوان فارسی
افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی
چکیده فارسی مقاله
امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Improving the Productivity of Banking Services Regarding Ranking Customers Using Quantitative Methods
چکیده انگلیسی مقاله
Today, productivity for all developing and developed countries is a national priority and it is gradually appearing as a managerial strategy in our country. Economic growth and improving the standard of living could be possible only by using effective management of scarce resources to obtain the maximum value added. Economics is the knowledge of scarce resources, and management is the knowledge of decision making for utilizing these resources. Scarce resource creates value added in an organization. Hence the management of these resources is of prime importance. In this paper, after explaining the concepts of productivity and the consumer - based marketing, we describe conceptual models of ranking banks customer, customer pyramid model and modified model of Boston Consulting Group for Customer (BCGC) productivity. We then propose a framework to rank bank customers by using MADM Models to offer better services.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عزت الله اصغری زاده | ezatollah asghari zadeh
ph.d. industrial management, assistant professor, faculty of management, university of tehran
دکترای مدیریت صنعتی و استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فرشته امین | fereshteh amin
m.a. public administration
کارشناس ارشد مدیریت دولتی
نشانی اینترنتی
http://qjerp.ir/browse.php?a_code=A-10-23-124&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1345/article-1345-237303.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات