این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
، جلد ۲۵، شماره ۳، صفحات ۲۳۰-۲۳۷
عنوان فارسی
تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصلهای مصوب
چکیده فارسی مقاله
سابقه و هدف: شالوده افزایش بهرهوری در دانشگاهها مستلزم تاکید بر اعضای هیئت علمی از نظر کیفی و به روز نشدن افراد در حرفهشان، با توجه به کیفیت بخشی به دوره روش تدریس پیشرفته است. این تحقیق با هدف تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصلهای مصوب انجام گرفت. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی، جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی و متخصصین گروه علوم تربیتی (110 نفر) بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 86 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 839/0 به دست آمد. برای تحلیل دادههای گردآوری شده از t تکنمونهای استفاده شد. یافتهها: میزان تناسب آموزش ضمن خدمت دوره روش تدریس پیشرفته با توجه به سرفصلهای مصوب دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم پزشکی تهران در حد مطلوبی بود و هر یک از عناصر برنامه درسی، شامل اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در وضعیت اجرا شده از دیدگاه اساتید شرکت کننده در حد مناسب و معنیداری بود. همچنین میزان مطلوبیت عناصر اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در برنامه درسی طراحی شده دوره روش تدریس پیشرفته در حد مطلوب و معنیدار بود. نتیجهگیری: در راستای کیفیت بخشی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی، باید محتوای دورههای ضمن خدمت به طور مستمر توسط برنامه ریزان درسی تحلیل و با سرفصلهای مصوب تطبیق داده شوند. واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، روش تدریس پیشرفته، آموزش ضمن خدمت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل محتوا، روش تدریس پیشرفته، آموزش ضمن خدمت
عنوان انگلیسی
Content analysis of teaching methods developed in the Islamic Azad University, Tehran Medical Branch and comparing with the approved guidelines
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Infrastructure of increased productivity in universities requires emphasis on improving the quality of its faculty members and don’t updating of peoples in their profession, according to the quality of the course of advanced teaching methods. The present paper was performed aiming at content analysis of in service training curriculum in faculties of Islamic Azad University, Tehran Medical Branch, and comparing it with the approved topics. Materials and methods: In the descriptive survey research, faculty members and specialists of educational sciences group were studied. Sample size was calculated as 86 subjects by Morgan table and they were chosen by systematic random sampling. Data collection was done by author's questionnaire for which the stability was verified by Cronbach alpha of 0.839. One sample t test was used to analyze the data. Results: Correspondence of in service training of advanced teaching method was desirable according to approved topics of Islamic Azad University, Tehran Medical branch. According to participants’ view, each component of curriculum, including objectives, method, contents, and evaluation was significant and suitable. Also, the compliance of the elements of objectives, contents, method and evaluation in the curriculum of advanced teaching method were suitable and significant. Conclusion: In order to increase quality and empowerment of faculty members, the content of courses in service training should be continually adapted by planners with the approved topics. Keywords: Content analysis, Advanced teaching method, In service training.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهری ظفری | zahra zafari
msc student of training program, department of educational sciences, islamic azad university, tabriz branch, tabriz, iran
دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد تبریز ، تبریز ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز (Islamic azad university of tabriz)
امیدعلی حسین زاده | omid ali hosseinzadeh
of educational management, department of educational sciences, islamic azad university, shabastar branch, shabastar, iran
مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد شبستر، شبستر ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شبستر (Islamic azad university of shabestar)
نشانی اینترنتی
http://www.iau-tmuj.ir/browse.php?a_code=A-10-1-422&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم تربیتی
نوع مقاله منتشر شده
تحلیلی/مقطعی/توصیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات