این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۳، شماره ۸۶، صفحات ۸۵-۱۰۴
عنوان فارسی
مرزهای تمایز در مصرف کالاهای فرهنگی: مصرف موسیقی در بین جوانان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مرزبندیهای تمایزبخش در حیطه مصرف موسیقی در میان جوانان بوده است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار پژوهش پرسشنامه محققساخته است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل دادهاند که از بین آنها 315 نفر نمونه آماری با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدهاند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، بین میزان مذهبی بودن، با تمامی مؤلفههای ترجیحات موسیقیایی به جز موسیقی پاپ ایرانی تولیدشده در داخل، موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی محلی اقوام ایرانی، رابطه معناداری وجود دارد. تحلیل تفاوت میانگینها نیز حاکی از آن بود که تنها در متغیرهای ترجیحات موسیقیایی پاپ ایرانی تولیدشده در داخل و موسیقی محلی اقوام ایرانی، اختلاف بین زنان و مردان معنادار است. همچنین نتایج نشان از رابطه نه چندان نظاممند درآمد بر ترجیح موسیقی جوانان ایرانی دارد. با توجه به نتایج به دست آمده، شناسایی نیازهای فرهنگی جوانان در حیطه ترجیحات موسیقیایی و پاسخ مناسب به این نیازها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ترجیح موسیقی، مذهب، درآمد، دانشجویان،
عنوان انگلیسی
The Distinct Boundaries of Cultural Goods Consumption: Music Consumption among Youth (Case Study: Students of Allameh Tabatabaee)
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the distinct boundaries in the area of music consumptionamongyouth.We invents survey research method and research questionnaire.All students of Allameh Tbatabaeehave formedsample population, which 315 people of themhave randomlyselected; theregression analysis shows that the degree of religiosityhas significant relationship with all musical preference components of traditional and folk music of ethnic minorities,except the Iranian pop music that produced in Iran.The analysis of mean differencesalsoshowthatonly within the variables of pop music produced inside of the country and folk musical of ethnic minorities’ there are significant differences between men and women preferences.The results indicate the not-so-systematicrelationship between the incomes on musical preferences of Iranian youth.According to our findings, identifying the cultural needs of youthin the field of musical preferencesand appropriately respond to those needs is particularly important.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Musical Preference, Religion, Income, Students
نویسندگان مقاله
ندا افشاریان |
دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
اسماعیل سعدی پور |
دکترای روان شناسی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_21013_3cbcf95048da32c951983e0cf9ff580a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات