این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۲، شماره ۸۴، صفحات ۳۳-۵۳
عنوان فارسی
نقش تلویزیون در توسعه ورزش قهرمانی مطالعهای در چارچوب نظریه زمینهای
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، دستیابی به مدل نقش تلویزیون در توسعه ورزش قهرمانی بوده است. این مطالعه به روش کیفی و استراتژی نظریه زمینهای انجام شده است. گردآوری دادهها از طریق بررسی اسنادی و مصاحبه صورت گرفته و پس از انجام 14 مصاحبه از متخصصان رسانه و ورزش، اشباع نظری حاصل شده و مقولههای اصلی، پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج شدهاند. پس از تکمیل یافتهها، مدل زمینهای بر اساس مدل سیستماتیک استراس و کوربین (1994) طراحی شده و با شناسایی مقوله انعکاس نامطلوب و نامتوازن مسابقات ورزش قهرمانی به عنوان مقوله محوری، مقولههای اصلی بر اساس مدل پارادایمی حول آن سازماندهی شدهاند. این مقولات عبارتاند از: شرایط علی، شرایط تأثیرگذار و زمینهای، استراتژیهای کنش - واکنش و پیامدها. مهمترین مقولات شامل، تمرکز بر مقام و مدالآوری، توجه به رشتههای محدود و رده سنی محدود، ضعف سیاستها و معیارهای اولویت پخش، اجبار تطبیق با رویدادهای غیرمنتظره، در نظر گرفتن غرور ملی و تعداد و ظرفیت محدود شبکهها که پیامدهای پوشش ناعادلانه مسابقات و محدودیت فرصت را برای معرفی و ایجاد اقبال عمومی به سایر رشتهها در برداشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Television in Developing Championship; a Study Based on Ground Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The present paper aims to introduce a model defining the role of television in promoting championship. This qualitative study has been carried out based on grounded theory, and the data were collected through documentary approach as well as interview with 14 experts on media and sport. Following coding process, a grounded model based on Strauss and Corbin (1994) systematic model was designed and thereof, unbalanced and unpleasant factor affecting championship competitions was identified as the key factor, and other factors were organized based on the paradigm model. These factors are as follows: causal conditions, ground and influential conditions, action-reaction strategies and consequences. The most significant factors include focus on position and clinching medal, focusing on a few types of sports and certain ages, weak policies and criteria for broadcasting, a force for comparing with unique events, considering national proud, number and capacity of TV channels which brings about unbalanced and unfair coverage of games and limited chance of introducing individuals and hence sparking their popularity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بتول عرب نرمی |
دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمود گودرزی |
دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش، استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نصراله سجادی |
دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش، دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد خبیری |
دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش، دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_18799_3ffe9349578bcc715a576ce069fbc990.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237763.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات