این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۲، شماره ۸۳، صفحات ۵۳-۶۷
عنوان فارسی
تأثیر مناظرههای تلویزیونی به عنوان یک روش تبلیغاتی برشکلدهی به نظر رأیدهندگان در انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۲ (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای ایران)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، یافتن «مؤثرترین روش تبلیغاتی در شکلدهی به رأی مردم» و «مهمترین توانمندی لازم برای نامزدهای انتخاباتی» در جلب آرای عمومی بوده است. دلیل اصلی این امر، اهمیت جایگاه انتخابات در تعیین سرنوشت ملتها و همچنین نقش تلویزیون و مهارتهای نامزدها در شکلدهی به نگرش و رفتار انتخاباتی رأیدهندگان است. این پژوهش با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه انجام شده و جامعه آماری آن، دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور بودهاند که از میان آنها، 420 نفر به عنوان نمونه آماری در پژوهش مشارکت کردهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد که تأثیرگذارترین روش تبلیغ بر رأی پاسخگویان، مناظرههای تلویزیونی و مهمترین توانمندی نامزدها در جلب آرای مردم، قدرت سخنوری و خطابه است. همچنین، تمام جملاتی که از تبلیغات ریاست جمهوری سال 92 در ذهن پاسخگویان باقی مانده، مربوط به مناظرههای تلویزیونی است. از اینرو، میتوان گفت که مناظرههای تلویزیونی، جایگاهی بیبدیل در ساختار کمپینهای انتخاباتی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مناظره، تلویزیون، انتخابات، ریاست جمهوری،
عنوان انگلیسی
The Effects of TV Debates as an Electoral Campaign Technique on Shaping Iranian Voters' Minds: A Case Study of Iranian Students
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aims to find "the most effective method of electoral campaigns in shaping voters' mind" and "the elections candidates' most significant qualification" in managing public vote. The reason behind this is the significance of elections as an event affecting the fate of nations as well as the role of television and candidates' skills in shaping voters' attitudes. This is a survey carried out through questionnaires distributed among university students across the country, of which some 420 individuals were selected as samples of the research. The findings indicate that the most effective method of electoral campaign in shaping voters' mind is TV debates, and the elections candidates' most significant qualification is their rhetorical skills and presentation capabilities. Furthermore, all the sentences that respondents remember from 2014 Iranian Presidential Elections belong to TV debates. Thus, one could conclude that TV debates have a unique role in the structure of electoral campaigns.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Debate, Television, Elections, Presidency
نویسندگان مقاله
سید مهدی شریفی | seyed mehdi
دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد مهدی فرجیان | mohammad mehdi
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
میکاییل دیانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
شمسی سلمانی زاده |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_15665_5bea5a2225b08b5b9ec568c4b07569b1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237771.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات