این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۲، شماره ۸۳، صفحات ۶۹-۸۳
عنوان فارسی
بررسی عملکرد رسانههای سنتی و نوین در پیشبرد دیپلماسی رسانهای مذاکرات هستهای
چکیده فارسی مقاله
رسانههای سنتی و نوین در دور جدید مذاکرات هستهای ایران با کشورهای گروه 1+5 در دولت آقای روحانی، حضور فعال داشتند و این مسئله، روند مذاکرات هستهای ایران با غرب را تغییر داد و به تیم مذاکرهکننده ایران برای دستیابی به اهداف مورد نظر در توافق هستهای کمک کرد. موضوع این پژوهش، بررسی عملکرد رسانههای سنتی و نوین در پیشبرد دیپلماسی رسانهای در مذاکرات هستهای ایران با کشورهای گروه 1+5 است. پژوهش به روش، تحلیل کیفی انجام شدهو چارچوب نظری آن بر اساس نظریه همگرایی رسانهای شکل گرفته است. در پژوهش حاضر جامعه مورد بررسی از بین اعضای گروه مذاکرهکننده و کارشناسان وزارت امور خارجه، اصحاب رسانه، استادان دانشگاه، کارشناسان رسانه، نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی و مسائل بینالمللی انتخاب شدهاند. یافتهها نشان میدهد که عملکرد رسانههای نوین در مقایسه با رسانههای سنتی در پیشبرد دیپلماسی رسانهای مذاکرات هستهای بهتر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examining the Performance of Traditional and Modern Media in Promoting Nuclear Talks Media Diplomacy
چکیده انگلیسی مقاله
Traditional and modern media played an important role in the new round of nuclear talks between Iran and P5+1 in Rouhani administration, and helped the negotiating team achieve its objectives. This study aims to examine the performance of both traditional and modern media in promoting media diplomacy in these talks. The research methodology is qualitative and the subjects were chosen from among the members of negotiating team, Foreign Ministry experts, media people, university lecturers, media experts, lawmakers and political and international experts. The theoretical framework was based on media convergence theory. Findings indicate that modern media did better in promoting media diplomacy than traditional media.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا تاجریان |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب
عباس اسدی |
دکترای علوم خبری استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
فاطمه عیدی |
دکترای مدیریت بازرگانی، استادیار دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_15670_a5161023fd113c0b08ab5f09941d14d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237772.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات