این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۲، شماره ۸۲، صفحات ۲۷-۴۵

عنوان فارسی الگوی طراحی آرایش رسانه‌ای صداوسیما در فضای نوین رسانه‌ای جهان
چکیده فارسی مقاله «آرایش رسانه‌ای کارآمد» الزام اصلی مأموریت صداوسیماست و از این رو، ضرورت دارد که الگویی برای تنظیم آرایش رسانه‌‌ای تدوین شود تا با در نظر گرفتن آن، صداوسیما مأموریت خود را محقق و بر تهدیدات امپریالیسم رسانه‌ای نیز فایق آید. به این ترتیب مسئله این‌ است‌ که الگوی آرایش رسانه‌ای صداوسیما چگونه باید باشد؟ در پاسخ به این پرسش، پژوهش حاضر به صورت کیفی، اکتشافی و استقرایی و با بهره‌گیری از روش تئوری زمینه‌ای انجام گرفته است. داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه عمیق با 15 کارشناس، گردآوری و پس از استخراج و کدگذاری، مقوله‌بندی شده است. در نهایت، نظریه‌ای در قالب الگوی گام‌به‌گام شکل گرفته که شامل گام‌های زیر است: پیش‌گام. تنظیم عقبه 1. رویکردهای طراحی 2. تفکیک پارادایم 3. ‌تنظیم اصول طراحی 4. تعیین نوع آرایش آفندی، تدافعی 5. شناخت وضع موجود 6. ترسیم وضع مطلوب 7. تعیین حوزه نفوذ تمدنی 8. تنظیم حوزه‌های آرایش 9. سازماندهی10. تبیین اهداف،‌ مأموریت‌ها و چشم‌انداز 11. تأمین منابع انسانی و امکانات 12. هدایت و رهبری 13. انتشار پیام و 14. نظارت و بازطراحی.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Proposing a Model for IRIB Media Arrangement in The International New Media Space
چکیده انگلیسی مقاله An effective media arrangement is the IRIB's primary mission; proposing a model for developing media arrangement is a necessity in the organization, so far as to realize the mission defined for it and overcome the imperialistic possible threats. The question is: What does a model for IRIB media arrangement look like? To answer this question, the present qualitative, exploratory and deductive study was carried out using grounded theory. The data were collected through deep interviews with 15 professionals, and were coded and categorized consequently. Finally, a theory, in form of step-to-step model, was developed; these steps are as follows: preliminary step, adjusting the ending; 1. Design-related approaches; 2. Differentiating paradigm; 3. Developing design principles. 4. Defining the type of arrangement: offensive or defensive; 5. Knowing the current situation; 6. Depicting the ideal situation; 7. Determining the realm of civilization influence; 8. Developing the arrangement areas; 9. Organization; 10. Explaining objectives, mission, perspective; 11. Procuring human resources and amenities; 12. Guidelines and leadership; 13. Publishing the message; 14. Monitoring and re-designing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالعلی علی عسگری |
دکترای مدیریت استراتژیک، استادیار دانشگاه صداوسیما

سیاوش صلواتیان |
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه صداوسیما

اسماعیل ارجمندی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_15099_925d4e26c1adb979929ec2a2d010a768.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237777.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات