این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۲، شماره ۸۱، صفحات ۹-۳۴

عنوان فارسی روش‌های نهادینه کردن ورزش همگانی از طریق رسانه ملی از دیدگاه کارشناسان (مطالعه موردی: شبکه ورزش سیما)
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، فهم دیدگاه کارشناسان در مورد روش‌های نهادینه کردن ورزش همگانی از طریق شبکه ورزش سیماست. دلیل اصلی توجه به این امر، نقش تلویزیون به عنوان یکی از مؤثرترین رسانه‌های جمعی در شکل‌دهی به نگرش و رفتار مخاطبان است که به عنوان یکی از منابع اصلی جامعه‌پذیری افراد می‌تواند به نهادینه کردن ورزش همگانی و در نتیجه حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه کمک کند.این پژوهش با استفاده از روش کیفی انجام شده و از طریق مصاحبه عمیق با کارشناسان، اطلاعات و داده‌ها جمع‌آوری گردیده است. همچنین، از روش مقایسه دایمی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که توجه به ورزش خانواده‌ها، مطرح کردن ورزش به عنوان یک ارزش، ترویج بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی، نظارت و مطالبه‌گری از نهادهای مسئول، تداوم در ارسال پیام‌های ورزشی، همکاری با سایر نهادهای مسئول در توسعه ورزش همگانی،‌ معرفی الگوهای ورزشکار، نشان دادن فواید و کارکردهای مطلوب ورزش، هشدار دادن در مورد رفتارهای نادرست، برجسته‌سازی ورزش بانوان و معرفی ورزش‌های کم‌هزینه و آسان، از مهم‌ترین روش‌های نهادینه کردن ورزش همگانی از طریق شبکه ورزش سیماست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ورزش همگانی، رسانه ملی، شبکه ورزش سیما، سلامت،

عنوان انگلیسی Methods for Institutionalization of Public Sports by National Media (IRIB); A Case Study of Sports TV Channel
چکیده انگلیسی مقاله The present research aims to explore experts' understandings of methods for institutionalizing public sports in Sports TV Channel. The motive for carrying out the study was the role of television as one of the most effective mass media in shaping individuals' attitude and behavior, and as the main source of sociability among individuals, facilitating institutionalization of public sports and therefore, enhancing people's health and safety. This qualitative research was carried out through deep interview with a number of experts, and the findings indicate that paying attention to family exercises, introducing sports and exercises as a value, promoting local sports, monitoring and making officials stand accountable, consistent message-sending, cooperating with other responsible institutions in developing public sports, introducing athletic examples, presenting benefits and pleasant functions of sports, warning against improper behaviors, highlighting women sports and introducing easy and less costly sports are among the most significant methods for institutionalizing public sports by Sports TV channel.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Public Sports, National Media, Sports TV Channel, Health

نویسندگان مقاله محمد قلی میناوند | nadalian m gh
دکترای علوم سیاسی، استادیار دانشگاه صدا و سیما
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صدا و سیما (Iran broadcasting university)

سعید باقری |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه،دانشگاه صدا و سیما
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صدا و سیما (Iran broadcasting university)

حمید قاسمی |
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_15256_30b14217dbc3383d1e845acb2c3bb933.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237783.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات