این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۲، شماره ۸۱، صفحات ۸۳-۱۰۱
عنوان فارسی
نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال، از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر راهبرد، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی بوده است. جامعه پژوهش نیز شامل تمام افرادی میشود که سابقه بازی در لیگ برتر یا لیگ دسته یک فوتبال کشور را داشتهاند. نمونه پژوهش 384 نفر را در بر میگیرد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری پژوهش، پرسشنامه محققساختهای است که روایی از سوی 12 نفر از صاحبنظران رسانه و پایایی آن، از طریق آلفای کرونباخ به تأیید رسیده است. نتایج نشان داد که از نظر پاسخگویان ، شبکههای تلویزیونی کشور در اخلاقمداری در فوتبال نقش دارند و بین شبکههای مختلف از نظر ایفای این نقش تفاوت دیده میشود. همچنین بین سابقه ورزشی و دیدگاه فوتبالیستهای لیگ برتر و دسته یک در خصوص نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال ارتباط وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاقمداری، ارتباطات، شبکههای تلویزیونی، فوتبال، لیگ برتر،
عنوان انگلیسی
Role of Television in Ethical Issues in Soccer Games in Footballers Views
چکیده انگلیسی مقاله
This study draws upon Iranian soccer players' views to examine the role of television in promoting ethics in football (Iranian Premier League and Series 1). This survey-based descriptive research included all individuals experiencing either Iranian premier league or series 1. Samples were consisted of 384 individuals who were selected through simple random sampling. A researcher-made questionnaire was used to collect the data. Its validity was verified by 12 media experts and its reliability was confirmed by Cronbach's Alpha. The findings indicate that according to the respondents, television channels in Iran do play a role in promoting ethics in football, yet with various levels. Also, there was a significant relationship between footballers' athletic history and their views on the role of television in promoting ethics in football.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید قاسمی |
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_15697_12b0f70493572e5d16e13a0a49c9050e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237786.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات