این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۲، شماره ۸۱، صفحات ۱۲۹-۱۴۸

عنوان فارسی نحوه استفاده از تولیدات مردمی و رسانه‌های اجتماعی در حوزه خبر (مطالعه موردی: بی‎بی‎سی)
چکیده فارسی مقاله رشد سواد اینترنتی مردم از یک‌سو و فراگیر شدن ابزارهای تولید و توزیع محتوا از سوی دیگر، موجب رشد رسانه های اجتماعی و تولیدات مردمی شده است. از‌جمله اثرات رسانه‌ های اجتماعی بر شبکه‌های خبری، بازنگری و تحول در خبرنگاری سنتی است. بر این ‌اساس، پژوهش حاضر با استفاده از مطالعه موردی اکتشافی، ضمن بررسی چگونگی تأثیر رسانه‎های اجتماعی بر مبانی خبرنگاری بی بی سی از نگاه ساختاری، ارزش‌ها، هنجارها و هویت حرفه‎ای، راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت آنها ارائه داده است.نتایج بررسی‌ ها نشان‌دهنده آن است که بی بی سی به منظور حفظ خبرنگاری حرفه‎ای و ایجاد موازنه بین سرعت و دقت در خبر، ساختاری متمرکز برای تأمین منابع خبری از شبکه‎های اجتماعی و در عین حال، ارزیابی و فیلتر کردن محتوای مخاطبان، با عنوان «قطب تولیدات مردمی» ایجاد کرده است. همچنین آموزش کارکنان حوزه خبر از یک‌سو و توانمندسازی مخاطبان در تولید محتوااز سوی دیگر، بیانگر نگرش بی‎بی‎سی به استفاده از ظرفیت شبکه‎های اجتماعی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی How to Use Social Networks' User-Produced Content in News A Case Study of the BBC
چکیده انگلیسی مقاله People's Enhanced literacy on the Internet on the one hand, and the development of production and distribution channels on the other, has brought about the increasing growth of social networks and user-produced contents. Among the social networks' effects on news channels, one could refer to transformation of traditional journalism and the way these media channels produce and air news across the world. The present exploratory case study aims to take a structural and professional look at the effects of social media on principles of journalism in the BBC, and presents their implications in the IRIB. The findings indicate that to preserve professionalism in journalism and maintain balance between speed and accuracy in news, the BBC has created a focused structure, i.e. "user-created contents pole", for purveying news sources from social networks, while developing a mechanism for evaluating and filtering such contents. Furthermore, training news staff on the one hand, and empowering audiences to produce content on the other, is indicative of the BBC attitude towards employing social media.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ملیحه اسمعیلیان |
دانشجوی دکترای آینده پژوهی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_15700_f592f83dc16c6c13cf4078d9d298c274.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237788.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات