این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۱، شماره ۸۰، صفحات ۱۲۹-۱۵۵
عنوان فارسی
مطالعه پدیدارشناسانه تجارب مادران از اثرات ماهواره بر نوجوانان
چکیده فارسی مقاله
رسانههای جمعی بویژه شبکههای تلویزیون ماهوارهای، نقش مهمی در رشد جنبههای گوناگون زندگی افراد بویژه نوجوانان ایفا میکنند. پژوهش حاضر، با هدف مطالعه تجربیات مادران از اثرات ماهواره بر روی نوجوانان انجام شده است. این مطالعه به شیوه کیفی و به روش پدیدارشناسی با نمونهگیری هدفمند و با استفاده از مصاحبه نیمهسازمان یافته انجام پذیرفته است. مصاحبهها پس از ضبط، سپس به صورت کتبی اجرا و به روش پیشنهادی اسمیت (1995)تجزیه وتحلیل شدهاند. یافتههای حاصل از تجربیات مادران در پنج مضمون اصلی «انگیزش کاربران ماهواره»، «کارکردهای مثبت»، «کارکردهای منفی»، «تغییر سبک زندگی» و «راه حلهای پیشنهادی» و چندین مضمون فرعی بیان شده است. این یافته ها میتوانند تصویری روشن از تجربه مادران در خصوص اثرات ماهواره بر روی نوجوان ارائه دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Phenomenological Study of Mothers Experiences Regarding Satellite TV’s Impacts on Adolescents
چکیده انگلیسی مقاله
Mass Media, satellite TV channels in particular, play a significant role in promoting individuals lifestyles, particularly those of adolescents. The present research aims to study mothers’ experiences with regard to the impacts of exposure to satellite TV on adolescents. Adopting a phenomenological approach and purposeful sampling, this qualitative research was carried out through semi-structured interviews. The recorded interviews were first transcribed and then analyzed using Smith’s proposed model (1995). The findings reveal five main themes, i.e. “satellite users motivation”, “positive functions”, “negative functions”, “change in lifestyle” and “proposed solutions”, and several peripheral themes. The findings could provide a clear picture of mothers’ experiences regarding the impacts of satellite TV on adolescents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خلیل سلطان القرایی | soltanalgharaei kh
دکترای توسعه آموزش و پرورش، استاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
سمیه مولا قلقاچی | mola ghalghachi
دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_15340_54408a54336f1679d5ad29451e82d144.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237795.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات