این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۱، شماره ۸۰، صفحات ۱۵۷-۱۷۷

عنوان فارسی رابطه میان زمان تماشای برنامه‌های تلویزیون با اضافه وزن و اضطراب دانش‌آموزان ابتدایی
چکیده فارسی مقاله امروزه تلویزیون، بخش مهمی از زندگی کودکان دنیا را به خود اختصاص داده است. هر چند تلویزیون تأثیرات مثبت زیادی دارد، گاهی نیز تأثیرات منفی عمیقی به جا می‌گذارد. هدف از این پژوهش، بررسی رابطه میان زمان تماشای برنامه‌های تلویزیون با میزان اضافه وزن و اضطراب دانش‌آموزان ابتدایی بوده است. این پژوهش، بر روی 50 نفر از دانش‌آموزان پسر مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی، در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران انجام شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد، بین زمان تماشای برنامه‌های تلویزیون و اضافه وزن، اضطراب و اضطراب حالت دانش‌آموزان رابطه معنادار وجود دارد. این مطالعه همبستگی مثبتی را بین مدت زمان تماشای تلویزیون با اضافه وزن و اضطراب کودکان نشان داد، بنابراین، کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون می‌تواند به نحو فزاینده‌ای، به سلامت عمومی جامعه کمک کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relationship Between Level of Exposure to TV and Elementary School’s Obesity and Stress
چکیده انگلیسی مقاله Today television is an important part of children life across the globe. Though this media could have lots of positive effects, it might lead to certain negative deep impacts. This research aims to study the relationship between the level of exposure to television and elementary school students’ obesity and stress. This correlational study was carried out on fifty 4th and 5th graders in an elementary school in Tehran city. Findings indicate that there is a significant correlation between the level of exposure to television and elementary school students’ obesity and stress. Thus, a decrease in TV exposure could help keep the society healthier.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آمنه دقیقی خداشهری | daqiqi khodashahri
کارشناسی ارشد روان شناسی کودکان استثنایی، عضو باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)

لیلا بانشی |
کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_15341_9ac9fea18330f632162706a481af7dad.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237796.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات