این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۱، شماره ۷۷، صفحات ۶۹-۹۶
عنوان فارسی
تدوین آیندههای محتمل و مطلوب رسانه ملی در فضای اینترنت
چکیده فارسی مقاله
با توجه به حضورصداوسیما درعرصه داخلی و بین المللی لازم است که این سازمان در آینده نیز برای رقابت با سایر رسانهها و دستیابی به اهداف وتعالی خود در محیط رقابتی، به شناخت مسیر حرکت براساس تغییر و تحولات رسانه ای جهان بپردازد. بنابراین، در پژوهش حاضر، با استفاده از روش دلفی و با بررسی دیدگاههای 20 صاحبنظر آیندههای محتمل رسانه ملی در فضای اینترنت با توجه به روندهای محیطی و محاطی اثرگذار بر این رسانه، به ترتیب، حضور موازی در فضای اینترنت با 35/86درصد امتیاز در رده اول، حضور مکمل در فضای اینترنت با 59/64درصد امتیاز در رده دوم، حضور مطلق در فضای اینترنت با 31/60درصد امتیاز در رده سوم و حضور سایهای در فضای اینترنت با 23/37درصد در رده چهارم اولویت بندی شدهاند. در بحث «آینده مطلوب» از نظر خبرگان پژوهش نیز، در میان آیندههای محتمل در ده سال آینده، حضور موازی در فضای اینترنت برای رسانه ملی با امتیاز 44/94 انتخاب شده است. با توجه به این آیندهنگری، لازم است رسانه ملی طی ده سال آینده در کنار رسانههای سنتی به بهره مندی مستقل و یکسان از اینترنت برای جذب مخاطب مبادرت بورزد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing Possible and Preferable Futures for National Media (IRIB) in the Internet
چکیده انگلیسی مقاله
Given the national and international presence of IRIB, it is necessary for this organization to remain competitive in future and fulfill its objectives by adapting itself to international developments in communications field. The present research uses Delphi method to examine the views of 20 media experts about the possible and preferable futures of the National Media in the cyber space. According to the findings, the possible futures for the IRIB are as follows: parallel presence in the Internet with 86.35 percent stands in the first place, complementary presence in the Internet with 64.59 percent stands in the second place, absolute presence with 60.31 stands in the third place and finally, shadow presence with 37.23 percent stands last. Among the possible futures, parallel presence in the cyber space with 94.44 percent was chosen by the experts as the most probable future within the next 10 years.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالعلی علی عسکری |
دکترای صنایع، استادیار دانشگاه صداوسیما
سیاوش صلواتیان |
دکترای مدیریت رسانه، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما
هادی البرزی دعوتی | alborzi davati
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_15303_6fdfaeecc65c2acf4451c71b83aa14bd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-237813.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات